تشکیل کارگروه‌های استانی حمایت و توسعه محتوای فضای مجازی در جنوب کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: توانمندسازی و حمایت از ظرفیت‌های تولید محتوا نیازمند هماهنگی دستگاه‌های دولتی، ظرفیت‌های خودجوش مردمی و موسسات بخش خصوصی است.

تشکیل کارگروه‌های استانی حمایت و توسعه محتوای فضای مجازی در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، با حکم مشترک سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان رئیس کارگروه فضای مجازی جنوب کرمان منصوب شد.

حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: شناسایی، توانمندسازی و حمایت از ظرفیت‌های تولید و نشر محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی، نیازمند هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های دولتی، ظرفیت‌های خودجوش مردمی و موسسات بخش خصوصی است.

او، افزود: در همین راستا کارگروه‌های استانی هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی تشکیل شد.

اسحاقی گفت: این کارگروه با تفاهم نامه مشترک مرکز ملی فضای مجازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و در چارچوب دستورالعمل ابلاغی عمل می‌کند.

او، به ماموریت این کارگروه اشاره کرد و افزود: کارگروه، زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای هم افزایی و توسعه ظرفیت‌های استانی به منظور گسترش و تعمیق محتوا و خدمات فرهنگ و هنری ایرانی - اسلامی سالم، مفید و ایمن در فضای مجازی فعالیت خواهد کرد.

حسین اسحاقی، با اشاره به اهداف راه اندازی این کارگروه تصریح کرد: حفظ و ترویج خرده فرهنگ ها، آداب و رسوم بومی و منطقه ای، گسترش سبک زندگی اسلامی - ایرانی در فضای مجازی، پیشگیری از بروز و یا گسترش آسیب‌های اجتماعی، رشد مصرف کالا‌های فرهنگی ایرانی - اسلامی در فضای مجازی، تقویت بنیان خانواده و بهبود نظم و ارتباطات اجتماعی از اهداف این کارگروه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان وظایف این کارگروه را تشریح کرد و افزود: بسترسازی و برنامه ریزی جهت گسترش کسب و کار‌های نوپای استان در فضای مجازی، توسعه زیست بوم محتوا و خدمات فرهنگی و هنری، تسهیل بهره برداری از امکانات و منابع انسانی در راستای حمایت از تولید و نشر محتوا و خدمات فرهنگی بومی در فضای مجازی، رفع موانع اجرایی مصوبات شورای عالی فضای مجازی، ابلاغیه‌های مرکز ملی فضای مجازی و مرکز فن اوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در حوزه محتوا و خدمات فرهنگی در سطح استان، فرهنگ سازی و ارتقا سواد فضای مجازی با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی استان در تولید، نشر و نقد محتوای فرهنگی دیجیتال، گسترش کمی و کیفی محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی در استان، تسهیل ایجاد مراکز شتاب دهنده فرهنگی دیجیتال و فعال سازی تشکل‌ها و اتحادیه‌های فعالان فضای مجازی است.

اسحاقی، به اعضای این کارگروه اشاره کرد و گفت: اعضای این کارگروه متشکل از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس کارگروه، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیر کارگروه، نماینده استاندار، معاون ذیربط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، نماینده ذیربط مرکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی در استان، معاون کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان، نماینده ذیربط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان، معاون پژوهشی دانشگاه منتخب استان، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مرکز،۲ نفر از فعالان بخش خصوصی در حوزه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی با معرفی اتحادیه‌های ثبت شده در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

او افزود: مرکز ملی فضای مجازی تمهیدات لازم برای پشتیبانی‌های سیاستی و تسهیل فعالیت اثر بخش کارگروه‌ها را تامین می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، افزود: مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، به منظور پشتیبانی و تمهید اجرای وظایف کارگروه اقداماتی انجام می‌دهد.

وی، به این اقدامات اشاره کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت کلیه قوانین و مقررات برای فعالیت کارگروه ها، تسهیل و تسریع صدور مجوز اتحادیه ها، فعالان و آثار هنری، رسانه‌ای با استفاده از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل وزارتخانه، ایجاد زیرساخت‌های فناورانه لازم برای تبادل اطلاعات و تجربیات فعالیت کارگروه‌های استانی با یکدیگر و بررسی و ارزیابی فعالیت کارگروه‌ها و انعکاس گزارش موفقیت‌ها و موانع فعالیت آن‌ها به مراجع ذیصلاح از جمله این اقدامات است.

اسحاقی تصریح کرد: به منظور تقویت هماهنگی‌های اولیه لازم است شروع به کار کارگروه‌ها طی جلسه‌ای با موضوع تبادل نظر پیرامون عملیات سازی دستورالعمل کارگروه‌ها به ریاست استاندار و در محل استانداری انجام شود.

او، دستور جلسات کارگروه‌ها را به شرح ذیل اعلام کرد و افزود: دستور کارگروه‌ها بر اساس موضوعات و اولویت‌های ارجاعی از سوی مرکز ملی فضای مجازی و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهیه تقویم موضوعی براساس پیشنهاد دبیرخانه با اعضا و تصویب آن در کارگروه براساس مفاد دستورالعمل، تعیین ۲ نفر از فعالان بخش خصوصی در حوزه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی، جلسات کارگروه‌ها با حضور حداقل ۹ نفر از اعضا و مصوبات آن نیز با رای نصف به اضافه یک نفر از حاضرین رسمیت می‌یابد.

اسحاقی، گفت: منابع مالی مورد نیاز برای فعالیت کارگروه‌ها از محل کمک‌ها و حمایت‌های مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در قالب تفاهم نامه‌های مشترک تامین می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، تصریح کرد: دبیرخانه کارگروه موظف است با رعایت طبقه بندی لازم، صورت جلسات و نیز گزارش‌های دوره‌ای اقدامات کارگروه را از طریق درگاهی که مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال معرفی می‌کند، ارائه دهند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار