کمبود ۶۳۰ معلم در مدارس ناحیه یک اهواز

سرپرست اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: در مدارس این ناحیه، با کمبود حدود ۶۳۰ معلم مواجه هستیم.

کمبود ۶۳۰ معلم در مدارس ناحیه یک اهوازصادق نیسی گمراوی سرپرست اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درخصوص وضعیت نیروی انسانی در مدارس این ناحیه گفت: درحال حاضر حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر معلم در مدارس ناحیه یک فعالیت می‌کنند.

او بیان داشت: متاسفانه در سال تحصیلی جاری، این ناحیه با حدود ۱۷ هزار ساعت و به عبارتی ۶۳۰ نفر نیروی انسانی مواجه بوده که این موضوع سبب بروز مشکلاتی شده است.

نیسی گمراوی با بیان اینکه در ۳ مقطع تحصیلی با کمبود نیرو مواجه هستیم، تصریح کرد: بیش‌ترین کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی احساس می‌شود.

سرپرست اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در پاسخ به این سوال که چرا برخی معلمان دروسی را تدریس می‌کنند که با رشته و مدرک تحصیلی آن‌ها مرتبط نیست و منجر به کاهش کیفیت و بازدهی تدریس می‌شود، اظهار داشت: بنابر ضرورت، در بعضی مواقع با مازاد معلم در رشته تحصیلی و کمبود در رشته‌ای دیگر مواجه می‌شویم و ناچاریم معلم را در رشته‌ای نزدیک به مدرک تحصیلی او وارد مسئله تدریس نماییم.

این مقام مسئول درخصوص رفع مشکل کمبود و مازاد معلم در مقاطع تحصیلی مختلف گفت: زمان پذیرش نیروی انسانی باید به تعدادی که در هر رشته تحصیلی و دروس مختلف نیازمند نیرو هستند تفکیک و نیازسنجی کنند تا به همان تعداد نیز نیرو پذیرش و جذب شود.

صادق نیسی گمراوی در ادامه افزود: در صورتیکه براساس نیاز، نیرو جذب شود با مازاد و همچنین کمبود نیرو برای تدریس دروس مواجه نخواهیم شد و به تبع آن، کیفیت آموزشی نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/گ

کمبود معلم در مدارس ابتدایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.