امام جمعه اهواز:

ما به تمام تهدات برجام عمل کردیم

امام جمعه اهواز گفت: با وجود اینکه ما به تمام تعهدات خود در برجام عمل کردیم اما حتی یک تعهد از جانب آمریکا عملیاتی نشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز گفت: امروز کشور ایران در بیش از ده‌ها موضوع مهم اقتصادی، علمی و فناوری حرف اول را در دنیا میزند در منطقه نیز در بسیاری از موارد حرف اول را می‌زنیم چراکه در دل تحریم به موفقیت دست یافتیم در واقع هر گاه انقلابی کار کردیم موفقیت کسب کردیم.

او افزود: اگر بخواهیم عملکرد همه دولت‌ها و نظام جمهوری اسلامی ایران را از تریبون نماز جمعه بیان کنیم قادر به این کار نیستیم چرا که حجم کار‌های انجم شده بسیار زیاد است.

حجت الاسلام موسوی فرد بیان داشت: جای تاسف است که طرف اروپایی در این مدت حتی به یک درصد از تعهدات خود عمل نکرده است به رغم اینکه کشور ایران به همه تعهدات خود عمل کرده استنا بود در برابر هر امتیازی که طرف‌های مقابل برجام می‌گیرند ما نیز یک امتیاز بگیریم، اما این موضوع نیز میسر نشد و حتی یک تعهد از جانب آمریکا عملیاتی نشد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: در دوران دفاع مقدس همه قدرت‌ها مقابل ما بودند، ولی با توکل بر خدا شاهد بودیم که چه اتفاقی افتاد، چند بار تاکنون کانال‌های لایتناهی خداوند را آزمایش کردهایم و پاسخی دریافت نکردهایم.

موسوی فرد تصریح کرد: ما در خیلی از مسایل حرف اول را میزنیم چرا برخی دل مردم را به درد میاورند و فکر می کنند سرشان زیر برف است در میان ۸۰ میلیون جمعیت کشور نخبگان و تحصیل کرده‌های بسیاری هست از سوی دیگر نیز اغلب کسانی که در کشور ما بیسواد هستند تحلیل‌های بهتری ارایه می دهند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: بنا بود دست مردم را از یارانه کوتاه کنید و از مردم یارانه دریافت کنید، اما آیا میدانید در حال حاضر کارگرانی داریم حتی در طول هفته یک روز هم برای کار کردن ندارند؟ ایا میدانید کارگرانی داریم که بیش از ۹ ماه حقوق دریافت نکرده اند.

افزایش قیمت ها در کشور  قدرت خرید مردم را کم کرد

او افزود: قیمت پراید از ۱۱ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان رسید، قیمت کرایه اتوبوس، قطار، هواپیما در کشور ما سرسام آور است، یک نفر اگر بخواهد از آبادان به مشهد برود بیش از یک میلیون تومان هزینه پرواز او در مسیر رفت می‌شود اما ارزش پول کشور‌های داعش زده عراق از ما بیشتر است واگر کشور را رها می‌کردیم آیا اتفاقی غیر از این میافتاد در حال حاضر برخی خانوار‌ها قدرت خرید سیب زمینی و پیاز را نیز ندارند.

این مقام مسئول افزود: عدالت نظام اجازه نمیدهد مسئولان منازل و ماشین‌های میلیاردی و سفره‌های رنگین با چند نوع غذا داشته باشند و حقوق نجومی بگیرند البته این موضوع برای مردم صدق نمی‌کند و مردم با پول حلال می توانند هم ماشین میلیاردی سوار شوند و هم خانه گران قیمت داشته باشند.

امام جمعه اهواز افزود: ۱۲۰ هزار خودرو غیرمجاز با رانت وارد کشور می‌شود و ۲۰۰ خودرو که واردات آن‌ها ممنوع هم نیست مدت هاست زیر آفتاب مانده و اجازه وارد شدن آن‌ها را نمی‌دهند، زیرا صادرات و واردات دست عده‌ای خاص است.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: مردم با گرانی و سختی می سازند، ولی با بی عدالتی نمی سازند، امروز در این شرایط اقتصادی بسیاری از خانواده‌های ضعیف توان خرید گوشت و برنج را ندارند و کیفیت کالا‌ها در بازار پایین آمده، اما قیمت‌ها بالا رفته است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: نماز جمعه ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.