۳ زخمی در حمله به دو فرودگاه تحت کنترل دولت وفاق ملی لیبی

­در حملات هوایی نیرو‌های طرفدار ژنرال خلیفه حفتر به دو فرودگاه تحت کنترل دولت وفاق ملی لیبی سه نفر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد ­در حملات هوایی نیرو‌های طرفدار ژنرال خلیفه حفتر به دو فرودگاه تحت کنترل دولت وفاق ملی لیبی در شمال این کشور سه نفر زخمی شدند.

برای دومین بار در کم‌تر از ۴۸ ساعت فرودگاه زواره واقع در ۱۲۰ کیلومتری غرب طرابلس، پایتخت لیبی و فرودگاه معیتیقه، تنها فرودگاه عملیاتی پایتخت هدف حمله قرار گرفتند.

سخنگوی ارتش ملی لیبی، ارتش خودخوانده ژنرال حفتر در شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرد نیروی هوایی لیبی آشیانه هواپیما‌های بدون سرنشین ترکیه و مهمات آن‌ها را در فرودگاه زواره بمباران کرد.

نیرو‌های طرفدار دولت وفاق ملی لیبی همچنین اعلام کرد یک عضو دفاع مدنی در حمله به این فرودگاه زخمی شد.

ژنرال احمد المسماری گفت: نیرو‌های طرفدار حفتر انبار‌های دیگری را واقع در شرق ابوکماش واقع در نزدیکی مرز تونس که بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی در آنجا قرار دارد، هدف حملات خود قرار دادند.

مدیریت فرودگاه معیتیقه نیز روز جمعه اعلام کرد در حالی که هواپیما‌ها به پرواز درمی آمدند و فرود می‌آمدند، راکت‌هایی به باند فرود این فرودگاه پرتاب شدند.

به گفته نیرو‌های طرفدار دولت وفاق ملی، شبه نظامیان حفتر با موشک‌هایی از نوع گراد کارکنان شرکت خدمات فرودگاهی «معیتیقه» را هدف حملات خود قرار دادند. دو نفر از این کارکنان زخمی شدند. به این ترتیب، پرواز‌های این فرودگاه به طور موقت به حال تعلیق درآمدند و پرواز‌هایی که قرار بود در فرودگاه معیتیقه فرود آیند به طرف فرودگاه مصراته در ۲۰۰ کیلومتری شرق طرابلس تغییر مسیر دادند.

مانول، مامور پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی از حملات نظام‌مند بیش از پیش زیاد علیه فرودگاه‌های غرب لیبی به ویژه فرودگاه زواره و معیتیقه ابراز تاسف کرد.

مانول در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد این حملات زندگی هزاران مسافر غیرنظامی از جمله کارکنان سازمان ملل و کارکنان سازمان‌های بشردوستانه را به خطر می‌اندازد.

حفتر چهارم آوریل حمله‌ای را برای تصرف طرابلس آغاز کرد. بعد از گذشت بیش از چهار ماه درگیری مرگبار، نیرو‌های طرفدار دولت وفاق ملی لیبی نیرو‌های طرفدار حفتر را زمین گیر کرده اند و در اطراف پایتخت لیبی متوقف شده اند.

انتهای پیام/

حمله به دو فرودگاه لیبی

برچسب ها: آفریقا ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار