صادرات ۲۰۰ کیلوگرم برگ به لیمو از شهرستان سیرجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان از صادرات ۲۰۰ کیلوگرم برگ به لیمو از این شهرستان خبرداد.

صادرات ۲۰۰ کیلوگرم برگ به لیمو از شهرستان سیرجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمودآبادی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گیاهان دارویی شهرستان سیرجان ۳۱ هکتار است؛ گفت:اقلیم شهرستان مستعد پرورش انواع گیاهان دارویی از جمله آویشن، اسطوخودوس، زیره، گل گاوزبان، به لیمو، پنیرک، گل راعی، مرزنجوش، بادرنجبوییه، بابونه، چای ترش، زوفا، کاکوتی، سنبل الطیب، مریم گلی و بسیاری از گیاهان دارویی از خانواده‌های متعدد گیاهی از جمله نعناعیان، چتریان، شاهپسند، بابونه، پنیرک، سنبل الطیب است.

او افزود: میزان اشتغالزایی برای هر هکتار گیاهان دارویی یک نفر اشتغال مستقیم و حدود ۵ نفر اشتغال غیر مستقیم است و با توجه به بحران کم آبی، نیاز آبی کم گیاهان دارویی و رویکرد جامعه به سمت مصرف این گیاهان، کشت و پرورش گیاهان دارویی برای کشاورزان سبب اشتغالزایی و درآمد و دارای صرفه اقتصادی است.

محمودآبادی بیان داشت: هم اکنون یک واحد نیمه مکانیزه در زمینه عرق گیری و بسته بندی گیاهان دارویی و همچنین واحد‌های عرق گیری خانگی در سطح شهرستان فعالیت دارند.

او افزود: به تازگی اصغر ایرانمنش کشاورز فعال در زمینه تولید گیاهان دارویی، ۲۰۰ کیلو گرم برگ به لیمو به کشور ترکیه صادر کزده است.

او تصریح کرد: با توجه به اهمیت کاشت گیاهان با نیاز آبی کم، ترغیب و تشویق کشاورزان جهت پرورش این گیاهان از جمله اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی شهرستان بوده که از طریق برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و آموزش انفرادی کشاورزان به این مهم پرداخته شده است.

انتهای پیام/ح

صادرات گیاهان دارویی از سیرجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار