خشکیدگی قاتل ۷۰ هزار تن محصول خرمای شرق !

عارضه خشکیدگی خرما به ۶۵ تا ۷۰ هزار تن خرمای شرق استان کرمان خسارت وارد کرد.

خشکیدگی قاتل ۷۰ هزار تن محصول خرمای شرق !عباس سعیدی مدیرکل جهادکشاورزی شمال استان در حاشیه سفر به شهرستان‌های شرقی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت:شدت خسارات در ۴ شهرستان فهرج، ریگان، نرماشیر و بم خیلی گسترده تراز سال‌های گذشته است.

او افزود: خشکیدگی خوشه‌های خرما در اثر عارضه دمای بالا اتفاق می‌افتاد و میزان عارضه خشکیدگی خرما در شهرستان‌های مختلف متفاوت بوده است.

سعیدی اظهارداشت: در نیمه مردادماه به مدت ۳ روز گرمای هوا باعث شد که عارضه خشکیدگی را داشته باشیم.

مدیر کل جهادکشاورزی شمال استان اظهارداشت: متاسفانه در مرداد و تیرماه طول دوره گرما و شدت درجه حرارت در نخلستان‌های شرق استان ۴ شهرستان ریگان، فهرج، نرماشیر و قسمتی از شهرستان بم عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما را داشتیم.

او تصریح کرد: عاملی دیگر نیز همچون زمان تلقیح، گرده افشانی، طوفان و سرما باعث خسارت شد که آن هم روی خسارات نخیل کاران شرق استان تاثیرگزار بوده است.

سعیدی به کشاورزان به کاشت میان کاری بین نخیلات، آبیاری منظم، استفاده از کوهادی پتاسه و استفاده از کسیه‌های متقال را توصیه کرد تا بتوانند قسمتی از خسارات را کاهش دهند و افزود: کشاورزان حتما باغات خود را بیمه کنند.

او اظهارداشت : به دنبال این هستیم که بیمه ۱۰۰ درصدی کشاورزان پرداخت شود و برای ادامه کار کشاورزان و تسهیلات بانکی اعتبار بگیریم.

 سعیدی مدیرکل جهادکشاورزی شمال استان از چندنخلستان در بخش نگین کویر و بخش مرکزی فهرج  ونیز شهرستان ریگان بازدید کرد.

انتهای پیام/ح

خشکیدگی خرمای شرق کرمان را از بین برد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار