فعالیت ۵ اردوگاه فرهنگی و آموزشی در گیلان

فرسودگی زیرساخت‌های اردوگاهی و عدم تخصیص اعتبارات ملی و استانی به این مراکز در سال‌های اخیر از مهم‌ترین چالش‌های معاونت پرورشی در زمینه فعالیت‌های اردوگاهی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، جمیل عباسی غریب سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش  گیلان  با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های اردوگاه‌های استان اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های مهارت آموزی، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری و همچنین ایجاد فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی از دست ساخته‌های دانش آموزان بخشی از فعالیت‌های مستمر اردوگاهی است.

او با برشمردن برخی موانع و چالش‌های جدی اردوگاه‌های گیلان افزود: فرسودگی زیرساخت‌های اردوگاهی، عدم امکان بهره برداری از همه فضا‌های در دسترس و تخصیص نیافتن اعتبارات ملی و استانی به اردوگاه‌ها در سال‌های اخیر بخشی از این چالش‌ها به شمار می‌رود.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به دارا بودن استان از ظرفیت ۲۶ هکتاری فضای اردوگاهی و امکان پذیرش ۲ هزار نفر از دانش آموزان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش استان از نظر فعالیت‌های اردوگاهی رتبه ۱۲ را در سطح کشور داراست و برای ارتقای این رتبه ایجاد فضای مناسب رفاهی در اردوگاهها، تخصیص اعتبارات استانی تملک و دارایی فصول فرهنگ و هنر، تربیت بدنی و آموزشی به اردوگاه‌ها و توسعه برنامه‌های گردشگری ضروری است.

گفتنی است اردوگاه‌های شهید رجایی رضوانشهر، شهید گل آور بندر انزلی، شهید مطهری فومن، شهید چمران تالش و شهید باهنر رودسر از مراکز فعال اردوگاهی استان هستند که از امکاناتی مانند سالن‌های چند منظوره، زمین‌های ورزشی و سلف سرویس برخوردار هستند.

انتهای پیام/آ

فرسودگی زیرساخت‌های اردوگاهی گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.