نخستین جشنواره شیره پزی انگور در کاشمر برگزار شد

نخستین جشنواره شیره پزی انگور در روستای قوژد بخش مرکزی شهرستان کاشمر در خراسان رضوی برگزار شد.

نخستین جشنواره شیره پزی انگور در کاشمر برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا یوسفی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر گفت: اغلب باغداران کاشمر در فصل برداشت انگور با روش‌های بومی و محلی اقدام به تهیه شیره انگور می‌کنند.

او تصریح کرد: این جشنواره با همکاری اقامتگاه بومگردی رمضان بیگ روستای قوژد و سازمان مردم نهاد گردشگری یادآوران میراث دیار ترشیز با هدف معرفی این محصول برگزار شد تا ضمن آشنایی و آموزش با نحوه تولید شیره انگور ارگانیک، زمینه فروش مستقیم این محصول برای تولید کنندگان فراهم شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر گفت: با توجه به اینکه شیره انگور به روش خاص و با خاک مخصوص تهیه می‌شود در تلاش برای ثبت دانش بومی فرآوری شیره انگور هستیم.

یوسفی با اشاره به برگزاری سنت شیره پزی انگور همراه با آئین‌های خاص افزود: این سنت بهانه‌ای برای حضور گردشگران و معرفی این محصول می‌شود.

او با بیان اینکه جشنواره شیره پزی انگور یکی از رویداد‌هایی است که در اطلس رویداد‌های شهرستان به مرکز استان و تهران معرفی شده تصریح کرد: در حال برنامه ریزی برای برگزاری رویداد‌هایی همانند جوز ریزان، برداشت بادام و امثال آن هستیم که در این زمینه نیازمند همراهی جامعه محلی می‌باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر  با اشاره به برگزاری ۳۰ رویداد گردشگری تا پایان امسال گفت: تلاش بر نهادینه شدن برگزاری جشنواره‌های مختلف دیگر مانند جشنواره ریواس، سمنو پزان و از این قبیل داریم تا به عنوان رویداد‌های گردشگری در اطلس رویداد‌ها قرار گیرند.

شیره انگور یک شیرینی بسیار سالم و مقوی است که علاوه بر مصارف مختلف خاصیت درمانی نیز دارد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد واقع است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

جشنواره شیره پزی انگور در کاشمر برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.