اولین جایزه مارتین اسکورسیزی در فصل جوایز سینما مشخص شد

مارتین اسکورسیزی کارگردان فیلم سینمایی «مرد ایرلندی» از سوی جشنواره سانتا باربارا جایزه دریافت می‌کند.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، مارتین اسکورسیزی چهاردهمین جایزه کرک داگلاس را برای برتری در فیلمسازی از جشنواره فیلم سانتا باربارا دریافت می‌کند. این مراسم در ریتز کارلتون در سانتا باربارا برگزار می‌شود.

فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی به نام «مرد ایرلندی» در پاییز امسال توسط نتفلیکس منتشر و در سینما‌ها اکران می‌شود. استیون زایلیان نویسندگی این فیلم را با اقتباس از کتاب چارلز برندت انجام داده است و ستارگانی مثل رابرت دینرو، آل پاچینو، جو پشی در آن نقش آفرینی می‌کنند. داستان این فیلم نیز ناپدید شدن ناگهانی حزب کارگران آمریکا به نام جیمی هوفا است.

فیلم‌های مشهور مارتین اسکورسیزی شامل «خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «رفقای خوب»، «دارو دسته نیویورکی»، «جزیره شاتر»، «گرگ وال استریت» و «سکوت» است. او برای فیلم سینمایی «رفتگان» جایزه بهترین کارگردانی و همچنین جایزه بهترین فیلم را از اسکار دریافت کرد.

سی و پنجمین جشنواره بین المللی سانتا باربارا از تاریخ ۱۵ تا ژانویه ۲۰۲۰ (۲۵ دی تا ۵ بهمن) برگزار خواهد شد. این زمان زودتر از برگزاری سال‌های قبلی است که به دلیل تغییر برنامه کلی جوایز سینمایی و در راس آن‌ها اسکار است. جشنواره سانتا باربارا از مهمترین جشنواره‌های فصل جوایز است. این جشنواره از ۳۴ سال گذشته به یکی از جشنواره‌های اصلی آمریکا تبدیل شده است؛ سال گذشته این جشنواره ۹۰ هزار مخاطب را به خود جذب کرد و بیش از ۲۰۰ بار به نمایش گذاشته شد.

جایزه کرک داگلاس، از سال ۲۰۰۶ به سینماگران کهنه کار سینما داده می‌شود. این جایزه در گذشته به هیو جکمن، جودی دنچ، وارن بیتی، جین فوندا، رابرت دنیرو، هریسون فورد و کوئنتین تارانتینو و اولین دوره آن نیز به خود کرک داگلاس، اهدا شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار