آمریکا مشتاق دخالت در تحولات هنگ‌کنگ است

تلاش مخفیانه دولت ترامپ برای تحریم چین به دلیل تحولات اخیر هنگ‌کنگ

مقامات آمریکایی به دنبال راه‌هایی برای مجازات چین در پی اعتراضات اخیر هنگ‌کنگ هستند.

تلاش مخفیانه دولت ترامپ برای تحریم چین در موضوع هنگ کنگبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جلسات مخفیانه موضوع تحریم چین در موضوع تحولات اخیر هنگ‌کنگ را بررسی کردند.

دیلی بیست روز گذشته به نقل از چند مقام آگاه گزارش داد مقامات دولت ترامپ و سناتور‌های جمهوری خواه در جلساتی مخفیانه به دنبال راه‌هایی برای مجازات چین در خصوص تظاهرات اخیر در هنگ کنگ بوده‌اند. با این حال آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند به تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص دست یابند که کدام تحریم‌ها می‌تواند بهترین تاثیر را داشته باشد.

گزارش دیلی بیست در حالی منتشر شد که رئیس جمهور آمریکا از نشست رو در رو با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در نشست گروه هفت در فرانسه امتناع کرد با این حال در توئیتر خود از او به عنوان رهبری بزرگ یاد کرد. به گفته منابع آگاه، اقدامات تنبیهی علیه چین از ممنوعیت‌های مسافرتی تا بلوکه کردن دارایی‌های برخی مقامات خاص چین را شامل می‌شود.

دیلی بیست به نقل از یکی از این منابع نوشت: از روز اول این دولت، چین یکی از دغدغه‌های امنیت ملی آن بوده است. اعتراضات در هنگ کنگ یکی از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد چرا ما باید تمرکز خود را بر روی یافتن راهکار‌هایی برای عقب نگه داشتن پکن بگذاریم. ما در حال در پیش گرفتن مسیر‌های دیگر برای مقابله با چین بویژه از لحاظ اقتصادی هستیم. پیش نویس این طرح در بسیاری جهات شبیه تحریم‌هایی خواهد بود که علیه روسیه اعمال کردیم.

همچنین گفته می‌شود سناتور‌های جمهوری‌خواه به دنبال قانونی برای اعمال تحریم علیه چین هستند. ماهیت تحریم‌های در نظر گرفته شده برای چین هنوز مشخص نیست، زیرا گفت‌وگو‌ها در این باره هفته هاست ادامه دارد.

از اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) سال جاری میلادی، هنگ‌کنگ شاهد اعتراضات خیابانی است. چین عامل اصلی دامن‌زدن به این اعتراض‌ها را کشور‌های خارجی می‌داند و دخالت‌های این کشور‌ها از جمله انگلیس و آمریکا را به شدت محکوم می‌کند. پیش از این، پکن اعتراضات هنگ‌کنگ را نشانه‌هایی از تروریسم دانسته بود.

هنگ کنگ در سال ۱۹۹۷ از استعمار انگلیس خارج شد و به جمهوری خلق چین پیوست. این منطقه هم‌اکنون تحت فرمول «یک کشور، دو نظام» اداره می‌شود که به موجب آن از استقلال نسبی برخوردار است، اما جزئی از خاک کشور چین محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، چین ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار