افتتاح دو طرح آب رسانی در سروستان

در هفته دولت یک حلقه چاه آشامیدنی در سروستان و یک مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی آب آشامیدنی در شهر کوهنجان افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح دو طرح آب رسانی در سروستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در حاشیه افتتاح این دو پروژه اظهار داشت: همه ساله و همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت رجایی و باهنر، دولت عملکرد خود را ارائه و مردم نیز قضاوت‌های خود را منعکس می‌کنند و این کارکرد هفته دولت است.

محمود رضایی با اشاره به توزیع متوازن پروژه‌ها در همه جای استان فارس، تاکید کرد: در نیمه دوم سال نیز پروژه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان، در دهه فجر و تعدادی نیز در سفر استانی ریاست محترم جمهور افتتاح خواهد شد.

او با اشاره به ویژگی‌های سوق الجیشی شهرستان سروستان، تصریح کرد: از نظر برنامه ریزی آمایشی سروستان یکی از کانون‌های اصلی توسعه استان است، این شهرستان در مسیر چند بزرگراه اصلی استان و در مسیر شبکه ریلی قرار گرفته است و صنعت و نفت و کشاورزی با محصولات جدید در شهرستان جایگاه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: سرریز جمعیتی شهرستان شیراز به سروستان می‌تواند در این وضعیت دیده شود، بحث پروژه انتقال پساب شیراز به سروستان، علاقه مندی به سرمایه گذاری در توسعه صنعت و مجموع همه این‌ها یک چشم اندازی رو برای شهرستان ایجاد می‌کند.

رضایی تاکید کرد: گر چه امروز ما ۱۲ پروژه در شهرستان جهت افتتاح و بهره برداری داریم، ولی چون این شهرستان می‌تواند بستری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد می‌تواند آمار و ارقام سرمایه گذاری در این شهرستان خیلی بالاتر برود تا آنجا که قابل مقایسه با برخی شهرستان‌ها نیست.

او اظهار داشت: در مبحث پتروشیمی این احتمال وجود دارد که برخی پتروشیمی‌هایی که در استان فارس موضوع پروژه اش تعریف شده و اگرامکان مکان یابی آن‌ها در آن نقاط فراهم نشود یکی از اولویت‌های ما شهرستان سروستان خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به مشکل آب آشامیدنی شهر کوهنجان اشاره کرد و افزود: شهر کوهنجان به عنوان اولین شهر مشکل دار در حوزه آبرسانی استان فارس مطرح شده، اقداماتی نیز در این راستا انجام گرفته، ولی پاسخگوی نیاز‌های مردم نیست.

او افزود: حل مشکل آبرسانی این شهر در اولویت اقدامات آبفای استان قرار گرفته که در مراحل بعدی و با حفر چاه این مشکل به طور کامل برطرف خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس نیز در حاشیه افتتاح این دو پروژه، اظهار داشت: طی هفته دولت امسال شرکت آبفا استان تعداد ده طرح را در سراسر استان تقدیم مردم فارس می‌کند.

محمد علی قلندری افزود: پروژه حفر چاه آب سروستان شامل حفر یک حلقه چاه به عمق ۲۲۰ متر، اجرای یک هزار و پانصد متر برق رسانی و سه هزار و هفتصد متر خط انتقال با لوله ۲۸۰ میلی متری پلی اتیلن است.

او همچنین تاکید کرد: امروز یک طرح دیگر شامل مخزن دوهزار مترمکعبی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در شهر کوهنجان افتتاح شد که هزینه به روز آن بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس اظهار داشت: کوهنجان یکی از مشکل دارترین شهر‌های استان فارس در موضوع آب رسانی است به همین دلیل مسئولین اصرار داشتند که آب و فاضلاب شهری حل مشکل آبرسانی این شهر را بر عهده بگیرد.

وی افزود: تاکنون بخش عمده‌ای از شبکه آبرسانی در این شهر تعویض شده و مجوز حفر چاه نیز گرفته شده است.

قلندری گفت: برای یک هزار و صد خانوار این شهر یک مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی احداث شده که تقریبا دو برابر نیاز شهر و بالاتر از میانگین استانی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس با اشاره به اینکه مشکل آب این شهر با حفر چاه حل خواهد شد، ادامه داد: مخزن جهت تحویل از پیمانکار پر از آب شده، ولی مشکل این شهرهنوز برطرف نشده با این حال وضعیت نسبت به قبل بهترشده است.

او در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت آب و مصرف بهینه آن، تصریح کرد: بزرگترین چالش ما در استان برداشت‌های بی رویه از این منبع خدادادی است و من اینجا از همه درخواست می‌کنم که نهایت بهره برداری از آب صورت گیرد و از هدر رفت آن جلوگیری شود.

فرماندار سروستان تاکید کرد: در زمینه رفع مشکل آب آشامیدنی در شهرستان سروستان کار ارزشمندی انجام شده، اگرمقایسه کنید حداقل ۳۰ درصد وضعیت نسبت به قبل بهتر شده و یک قدم به سمت وضعیت مطلوب پیش رفتیم با یاری خدا و همراهی و همدلی مردم، با صبر و حوصله و مدارا قدم‌های بعدی هم برداشته خواهد شد.

محسن پور زارعی فرماندار سروستان نیز در حاشیه افتتاح پروژه‌های آب رسانی سروستان، اظهار داشت: پروژه یک حلقه چاه آب آشامیدنی شهر سروستان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال ایجاد شده و پروژه مخزن ذخیره آب با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال امروز در شهر کوهنجان به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: شهرستان سروستان تعداد ۱۲ پروژه با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال دارد که این پروژه‌ها در طول سال به بهره برداری خواهد رسید.

پورزارعی افزود: تعدادی از این پروژه‌ها شامل زمین چمن مصنوعی، پروژه‌های حوزه راهداری و حمل و نقل، خانه ورزش، ۲۰ هزار متر آسفالت در شهر کوهنجان است که برخی هنوز کامل نشده و در طول سال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
انتهای پیام/م

بهره برداری از دو طرح آبرسانی در سروستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام ما یکی از روستاهای شهرستان سروستان هستیم هنوز تابستان نیومده هر روز آب ما قطعه یعنی ما اصلا آب نداریم لطفا به مسئولان بگید خواهم میکنم