رجایی وباهنر الگوهای جهادی مدیران/ برخورد با فساد جدی شود

نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان گفت: منش شهیدان رجایی وباهنرالگوی دولتمرد اسلامی وجهادی است.

رجایی وباهنر الگوهای جهادی مدیران/ برخورد با فساد جدی شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان درمراسم نمازجمعه این هفته کرمان که درمصلی امام علی برگزارشد گفت:  منش شهیدان رجایی و باهنر مبتنی بر خدمت بی ریا و جهادی و بدون هرگونه گرایش جناحی بود و این دو بزرگوار به واقع الگوی یک دولتمرد جهادی و اسلامی هستند.

او به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر با دولتمردان افزود: دولتمردان باید با الگوگرفتن از شهیدان رجایی و باهنر، متوجه مسئولیت سنگین خود باشند و با پرهیز از ورود به حاشیه ها، به وظایف اصلی خود بپردازند.

خطیب جمعه کرمان بیان داشت:دولتی ها دراصل باید بهبود وضع معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام علیدادی تصریح کرد: چه دولتمردان و چه کسانی که از دولت خارج شده اند و در جای دیگر مشغول کار هستند باید دقت کنند نه به حاشیه ورود کنند و نه اجازه دهند از آن‌ها برای ایجاد حاشیه استفاده شود.

او به سالروز ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلا و فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد واظهارداشت: برخی از افراد با وجود دیدن منکر به راحتی از کنار آن رد می‌شوند و یا افرادی که صاحب نفوذ هستند و می‌توانند معروفی را ترویج کنندمتاسفانه کوتاهی می‌کنند که این غفلت‌ها و کوتاهی‌ها عواقب بدی دارد.

نماینده ولی فقیه دراستان  یکی از مصادیق مهم امر به معروف و نهی از منکر را گفتمان مقابله با فساد دانست وبیان داشت:  شهیدان رجایی و باهنر؛ الگوی دولتمردان جهادی و مومن هستند وباید  به  گفتمان آنها توجه کرد وآن را درجامعه اشاعه داد همانگونه که خوشبختانه این گفتمان آغاز شده و باید ادامه پیدا کند.

او تاکید کرد: فساد یا نتیجه نبود نظارت یا کمبود نظارت است و یا بر اثر برخورد ضعیف دستگاه قضایی روی می‌دهد که باید هر دو اصلاح شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهارداشت: دولت باید پیشگام مقابله با فساد باشد و با ایجاد شفافیت در امور، زمینه ایجاد فساد را مسدود کند و اگر به هر دلیل فساد در جایی بروز کرد دستگاه قضایی باید به شدت برخورد کند، مردم نیز باید منتظر برخورد قاطعانه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ مهمترین الزامات گفتمان مقابله و مبارزه با فساد را عملی بودن این مبارزه و نه شعاری بودن آن دانست.

اوگفت: نباید مبارزه با فساد را سیاسی و جناحی جلوه دهیم و وابستگی به جناح‌ها نباید عامل جلوگیری از این مقابله و برخورد باشد.

خطیب جمعه کرمان بر ضرورت ادامه دار بودن این مبارزه به عنوان رکن بعدی گفتمان سازی اشاره کرد و یادآور شد: این مبارزه باید در همه بخش‌ها و همه سطوح وجود داشته و متولیان بدانند این موضوع مطالبه رهبر معظم انقلاب و همه مردم است که باید ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ح

مقابله با فساد باید جدی گرفته شود

برچسب ها: نمازجمعه ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار