مدیرعامل تاکسیرانی قم خبر داد؛

رشته تاکسیرانی در دانشگاه شهرداری قم ارائه می شود

مدیرعامل تاکسیرانی قم از ارائه رشته تاکسیرانی در دانشگاه شهرداری قم خبر داد و گفت: ۱۰ درصد هزینه تحصیل رانندگان را تاکسیرانی تقبل می‌ کند.

رشته تاکسیرانی در دانشگاه شهرداری قم ارائه می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مرتضی عزتی،مدیرعامل تاکسیرانی قم امروز جمعه در مراسم افتتاحیه دوره آموزش زبان و فرهنگ شهروندی ویژه رانندگان تاکسی در سالن همایش‌های شهرداری قم با اشاره به وضعیت ناوگان تاکسیرانی شهر قم اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزار تاکسی به همراه چهار هزار راننده کمکی، ۵ هزار وانت و سه هزار و ۵۰۰ سرویس مدرسه در قم داریم و حدود ۱۸ هزار نفر زیر مجموعه سازمان تاکسیرانی در این شهر در حال فعالیت هستند.

او ادامه داد: جلساتی را برگزار کردیم تا زبان عربی و شهروندمداری را به رانندگان قمی در یک دوره آموزش بدهیم، این دوره به صورت رایگان است، البته رانندگان تاکسی قم منظم، قانون مدار و مصنف هستند.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی قم افزود: ۹ هزار لاستیک بین ناوگان تاکسیرانی در شهر توزیع کردیم و شرکت تعاونی تاکسیرانی قم برای تامین نیاز رانندگان تاکسی به قطعات یدکی فعال است. همچنین صدور پروانه فعالیت کامیون در استان قم به سازمان تاکسیرانی واگذار شده است و در این راستا سه هزار و ۵۰۰ لاستیک بین رانندگان کامیون در قم توزیع شد.

عزتی با اشاره به برنامه‌های آموزشی برای رانندگان تاکسی قم اظهار کرد: رشته تاکسیرانی در دانشگاه علم کاربردی قم از سال جاری فعال شده است و امکان ادامه تحصیل رانندگان تاکسی قم در این رشته مهیا است و ۱۰ درصد هزینه تحصیل رانندگان از طرف سازمان تاکسیرانی پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: کارت اعتباری خرید یک ساله با اعتبار دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به رانندگان تاکسی در قم داده می‌شود که در ابتدا اعتبار موجود در آن ۸۰۰ هزار تومان است و هر چهار ماه یک بار ۸۰۰ هزار تومان اعتبار به آن اضافه خواهد شد، رانندگان تاکسی فرصت چهار ماهه برای بازپرداخت این اعتبار ۸۰۰ هزار تومانی دارند.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی خاطرنشان کرد: وظیفه برخورد با خودرو‌های شخصی مسافرکش بر عهده پلیس راهور است و باید پلیس این خودرو‌ها را جریمه کند، چون وظیفه جابه جایی مسافران بر عهده ناوگان تاکسیرانی است.

انتهای پیام/ش

افتتاحیه دوره آموزش زبان و فرهنگ شهروندی ویژه رانندگان تاکسی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی مکاری
۰۸:۳۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
سلام اینجانب راننده تاکسی در قم هستم ودر حال تحصیل در رشته تاکسیرانی و الان ترم سوم هستم ، با توجه به خبر بالا که ابتدا توسط مسولین داده شده و قول حمایت کردن از دانشجویان این رشته را دادن نه درصدی از هزینه تحصیل را تاکسیرانی پرداخت کرده و نه کارت خریدی در اختیار ما گذاشتن ، با توجه به وضعیت سخت امرار و معاش رانندگان تاکسی و بیماری کرونا ، حتی بنده به سازمان تاکسیرانی مراجعه کردم که حتی نه وام دو میلیون تومانی که برای رانندگان تاکسی بوده را دادن ونه مبلغی از هزینه تحصیل و به گفته کادر اداری سازمان مسئولین اون موقع یه چیزی گفتن خیلی شما رو حرفشون حساب نکنین.
علی برکت الله