کارشناس بسکتبال: تیم ایران باید تهاجمی‌تر بازی می‌کرد/ کادرفنی برنامه‌ای برای لحظات آخر بازی نداشت

کارشناس بسکتبال کشورمان درباره دیدار ایران و پورتوریکو توضیحاتی ارائه داد.

افشین رضاپور، کارشناس بسکتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکست ایران در نخستین بازی جام جهانی برابر پورتوریکو اظهار داشت: خیلی خوب بازی را شروع کردیم و تیم ما در این دیدار ثابت کرد که شایستگی برد پورتوریکو حتی با اختلاف امتیازی بالا را دارد، اما هر چقدر از روند بازی در نیمه دوم سپری می‌شد، فشار دفاعی پورتوریکو افزایش یافت و تیم حریف برای از کار انداختن حامد حدادی و نرسیدن توپ به زمین خودی، دفاع را از زمین ایران شروع کردند و روی بازیکن صاحب توپ و بازیکنانی که موقعیت پیشروی به سمت سبد پورتوریکو را داشتند فشار ایجاد کردند. در لحظاتی از بازی فشار‌ها بیشتر شد و اشتباهات بازیکنان ما باعث شد تا اختلاف امتیازی از دست برود و بازی را واگذار کنیم. در نیمه دوم به ویژه در لحضات پایانی نتوانستیم بازی را به خوبی مدیریت کنیم و کادرفنی هم در این لحظات خیلی بی برنامه بود.


بیشتر بخوانید:

ایران ۸۱ - پورتوریکو ۸۳ / آسمان‌خراشان برای هت‌تریک تنها ۳ ثانیه کم آوردند

معرفی تیم ملی بسکتبال پورتوریکو / رقیبی جدی و خطرناک از قاره آمریکا که از پیش بازنده نیست!


رضاپور در ادامه گفت: پورتوریکو از کوارتر سوم فشارش را بیشتر کرد که همین منجر به دوندگی بیشتر بازیکنان ایران شد و آن‌ها را خسته کرد. در برابر تاکتیک پرس و فشار پورتوریکو، کادرفنی تیم ملی باید یک برنامه تهاجمی در دستور کار قرار می‌داد تا هم توان جسمی بازیکنان حفظ شود و نوع بازی تیم ثبات داشته باشد. به هر حال بازیکنان تحت فشار بودند و باید کاری صورت می‌گرفت. با این حال حدادی چند پرتاب ۳ امتیازی داشت که به تیم کمک کرد.


بیشتر بخوانید:

شاهین‌‎طبع: مثل همه تیم‌ها آماده رقابت‌های جام جهانی بسکتبال هستیم

برنامه روز نخست جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال


وی در خصوص شرایط ایران برای صعود از گروهش، عنوان کرد: چاره‌ای جز شکست دادن تونس نداریم و پس از آن باید منتظر نتایج پورتوریکو بمانیم البته یک بازی سخت دیگر برابر اسپانیا داریم. با نتیجه‌ای که امروز حاصل شد، بازی پورتوریکو و تونس برای ما اهمیت خیلی زیادی دارد و اگر ما بتوانیم تونس را ببریم و تونس، هم پورتوریکو را شکست دهد، اتفاقات خوبی خواهد افتاد.


بیشتر بخوانید: آشنایی با تیم ملی بسکتبال اسپانیا/ رنکینگ دوم جهان در دست‌های ماتادور‌ها


کارشناس بسکتبال کشورمان در پایان افزود: ادامه کار برای ما سخت شد، ۲۰ امتیاز جلو بودیم و همه دیدند ما چه پتانسیل بالایی در بسکتبال داریم. واقعا حیف شد که نتوانستیم پورتوریکو را ببریم. در لحظات آخر  کنترلی روی بازی نداشتیم  و کادرفنی نتوانست کاری بکند.  با این حال اصلا نباید تیم را تحت فشار بگذاریم. باید ببینیم در ۲ دیدار آینده چه نتیجه‌ای می‌گیریم و نیم نگاهی هم به نتایج پورتوریکو و تونس داشته باشیم.


بیشتر بخوانید:

معرفی تیم ملی بسکتبال تونس/ حریف خطرناک، اما تکراری در جام جهانی

گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال از بازیکنان برتر قاره کهن در جام جهانی/ ستارگان آسیا را فراموش نکنید!


انتهای پیام/

آخرین اخبار از بسکتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار