جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین؛

ایران ۸۱ - پورتوریکو ۸۳ / آسمان‌خراشان برای هت‌تریک تنها ۳ ثانیه کم آوردند

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ به مصاف پورتوریکو رفت.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم ملی بسکتبال ایران از ساعت ۱۳ امروز (شنبه) در نخستین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ به مصاف پورتوریکو رفت.

این بازی در سالن ۱۰ هزار نفری جیمناسیوم گوانگ ژو برگزار شد.  این بازی از اهمیت زیادی برای دو تیم به خصوص ایران برخوردار بود زیرا هم نخستین بازیشان در این تورنمنت مهم محسوب می شد و هم این که بر اساس قانون جدید رقابت ها و قرار گرفتن چهار تیم در هر گروه ، تیمی که می خواهد در جمع تیم های راه یافته به دور دوم باشد باید حتما در دو بازی پیروز شود . 

تیم ملی بسکتبال ایران - پورتوریکو / گزارش لحظه به لحظه

کوارتر نخست / ایران ۳۰ - پورتوریکو ۱۶ 

دیدار دو تیم در حالی آغاز شد که تیم ملی بسکتبال کشورمان شروع فوق العاده‌ای داشت ، بهنام یخچالی بدون شک ستاره تیم ملی ایران در کوارتر نخست بود، پرتاب‌های خوب بازی کنان ایران و بازی خوب از حامد حدادی از همان ابتدای کار ایران را پیش انداخت.

پورتوریکویی‌ها همان طور که پیش بینی می‌شد سرعت زیادی را به نمایش گذاشتند و با ضد حملاتشان برای ایران مشکل ایجاد می‌کردند، اما حضور حامد حدادی مانع کسب امتیاز برای آن‌ها می‌شد. تیم ملی کشورمان در پایان این کوارتر توانست با نتیجه ۳۰ -۱۶ به پیروزی برسد.

نیکخواه بهرامی و حسن زاده با ۷ و ۵ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکنان ایران در کوارتر بودند.  

ایران ۸۱ - پورتوریکو ۸۳ / آسمان‌خراشان برای هت‌تریک تنها ۳ ثانیه کم آوردند

کوارتر دوم / ایران ۱۹ - پورتوریکو ۱۵ 

با خروج حامد حدادی در کوارتر دوم پورتوریکویی‌ها بازی بهتری به نمایش گذاشتند و توانستند نخستین سبد بازی را به دست بیاورند.حدادی بازی را کمی عصبی دنبال می‌کرد و همین مسئله باعث شد تا خطا‌های او کادر فنی را ناچار به تعویضش کند.

پرتاب فوق العده صمد نیکخواه بهرامی ۳ امتیاز را برای ایران به ارمغان داشت. در ادامه صمد با دفاع خوبش منجر به حمله عالی از سوی ایران شد.البته در ادامه کار نماینده آمریکای مرکزی عملکرد بهتری داشت، آن‌ها در دو پرتاب پیاپی به ۳ و ۲ امتیاز دست یافتند.

بازیکنان ایرانی با ورود حامد حدادی به بازی جان دوباره‌ای گرفتند آسمان خراشان با حملا پیاپی به چند امتیاز ارزشمند دست یافتند.بازی فوق العاده شاگردان شاهین طبع پورتوریکویی‌ها را به شوک فرو برده بود و آن‌ها بهت زده بازی را تماشا می‌کردند، تیم ایران در لحظات پایانی کوارتر دوم با نتیجه ۴۵ - ۲۷ جلو بردند.

نماینده آمریکای مرکزی در ادامه کار بهتر ظاهر شد و توانست ۵ امتیاز بگیردبا این حال پرتاب خوب ۳ امتیازی از یخچالی باعث شد حساب کار در پایان نیمه نخست با نتیجه ۴۹ - ۳۱ به سود ایران تمام شود.

ایران ۸۱ - پورتوریکو ۸۳ / آسمان‌خراشان برای هت‌تریک تنها ۳ ثانیه کم آوردند

کوارتر سوم / ایران ۱۶ - پورتوریکو ۲۰ 

کوارتر سوم با بازی فوق العاده پورتوریکویی‌ها اغاز شد. آن‌ها در همان ابتدا با ۳ پرتاب به ۷ امتیاز دست پیدا کردند و فاصله را کم‌تر کردند. ضد حملات سریع و پرتاب‌های دقیق آن‌ها در دقایقی از بازی در این کوارتر ورش را به سمت آن‌ها برگرداند، اما بازی خوب بازیکنان ایرانی همراه با برنامه زهر حملات آن‌ها را خنثی می‌کرد.

کلامنت بار‌ها با حرکات سریع برای تیمش موقعیت سازی کرد.اوج بازی بدون شک ضربه ۳ امتیازی فوق العاده حامد حدادی بود که برای ایران ۳ امتیاز شیرن را به دنبال داشت.

نماینده آمریکای مرکزی، اما همان طور که پیش بینی می‌شد بهتر از کوارتر‌های قبل کار کرد و در نهایت ۲۰ - ۱۶ برنده این کوارتر بود.نتیجه بازی در مجموع ۶۱ - ۵۱ به سود ایران در جریان بود.

ایران ۸۱ - پورتوریکو ۸۳ / آسمان‌خراشان برای هت‌تریک تنها ۳ ثانیه کم آوردند

کوارتر چهارم / ایران ۱۶ - پورتوریکو ۳۲

بازی در کوارتر چهارم درگیرانه و پر برخورد دنبال شد. بازیکنان ایرانی بازی منطقی و خوبی را به نمایش گذاشتند. نماینده آمریکای مرکزی در دقایق ابتدای به سختی تلاش می‌کرد تا با استفاده از روزنه‌های موجود امتیاز بگیرد آن ها، اما موفق نبودند و بازهم این ایرانی‌ها بودند که به راحتی امتیارز می‌گرفتند.

بدون شک ستاره ایران در کوارتر جمشیدی بود که با حرکات دقیق و سریعش امتیاز‌های مهم و حساسی می‌گرفت. کلمنته بازیکن پورتوریکو دچار مصدومیت شد و از رمین مسابقه خارج شد. سرمربی این تیم‌ها همانند ابتدای کار شور و هیجان نداشت و تنها نظاره گر بازی بود.

نماینده آمریکای مرکزی در لحظات پایانی این کوارتر بازی را همان طور که پیش بینی می‌شد حملات سنگینی را انجام دادند همه چیز به سود ایران بود، اما اتفاقات لحظات پایانیبسیار تلخ بود، در حالی که میلیون‌ها هوادار منتظر سومین پیروزی تاریخی ایران در جام جهان و نزدیک شدن به سهمیه المپیک بودند ناگهان مسیر بازی عوض شد.  

خستگی بازیکنان ایران در لحظات پایانی همراه با بازی قدرتی و سرعتی نماینده آمریکا ورق را کاملا برگرداند. در حالی که در فاصله ۳ دقیقه انتهایی بازی ایران ۱۱ امتیاز از حریفش پیش بود به ناگاه در ثانیه‌های پایانی ۳ امتیاز عقب افتاد، اشتباه زنگنه در خطا، پاس‌های غلط و از همه بدتر دفاع بر هم ریخته ایران در این لحظات باعث شد تا حتی شوت ۳ امتیازی حامد حدادی که بازی را در فاصله ۴ ثانیه پایانی به تساوی کشاند هم کافی نباشد و پورتوریکو در نهایت ۸۳ - ۸۱ به پیروزی برسد.  

تیم ملی ایران با این شکست شانس کسب سومین برد در جام جهانی را از دست داد. آسمان خراشان باید روز دوشنبه با تونس بازی کنند.  

ایران ۸۱ - پورتوریکو ۸۳ / آسمان‌خراشان برای هت‌تریک تنها ۳ ثانیه کم آوردند


بیشتر بخوانید:

معرفی تیم ملی بسکتبال تونس/ حریف خطرناک، اما تکراری در جام جهانی

معرفی تیم ملی بسکتبال پورتوریکو / رقیبی جدی و خطرناک از قاره آمریکا که از پیش بازنده نیست!

آشنایی با تیم ملی بسکتبال اسپانیا/ رنکینگ دوم جهان در دست‌های ماتادور‌ها


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار