فرماندار تربت جام:

سلامت مردم در اولویت اول قرار دارد

فرماندار تربت جام گفت: اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در ایام محرم بر مسائل بهداشتی دقت و نظارت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام در سومین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان گفت: مسائل بهداشتی در پذیرایی از هیئت‌ها به خوبی رعایت شود و دستگاه‌های اجرایی مربوطه با رویکرد پیشگیری و مراقبت بیشتر، نظارت‌های بهداشتی را با هماهنگی دانشکده علوم پزشکی تربت جام انجام دهند.

او ادامه داد: سلامت مردم در اولویت اول امور قرار دارد؛ در این مورد هرگونه کم کاری و سهل انگاری از هیچ فردی قابل قبول نخواهد بود بخشداران بر موضوع نظارت هیئت‌های مذهبی در ایام محرم و موضوع کلر سنجی اب روستایی دقت و نظارت بیشتری داشته باشند.

فرماندار تربت جام گفت: اگرکم توجهی صورت گیرد و مشکل و آلودگی در اطعام مردم بوجود آید همه ما گرفتار می‌شویم و باید از الان تدابیر لازم اتخاذ شود.

حمیدی تصریح کرد: به دنبال رفع مشکلات و چالش‌های آب روستایی موفق شدیم مبلغ ۸ میلیارد تومان اعتبار برای اب روستایی اتخاذ کنیم تا بتوانیم مشکلات و چالش‌های اب روستا‌های جامرود، چشمه گل، بشیر اباد و قلعه گک و... را برطرف کنیم.

او ادامه داد: تعداد ۶۵ روستای شهرستان تربت جام از اب سالم برخوردار نمی‌باشد و این امار قابل قبولی نیست البته بیشتر این روستا‌ها زیر ۵۰ خانوار جمعیت دارند وتلاش داریم مشکلات روستا‌های بالای ۵۰ خانوار را به صفر برسانیم.

دکتر محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام نیز در ادامه جلسه گفت:هماهنگی لازم بین دستگاه‌هایی که می‌خواهند در برنامه‌های پذیرایی ایام محرم فعالیت داشته باشند ایجاد شود و بانیان ایستگاه‌های صلواتی شناسنامه دار باشند.

او ادامه داد: هیچ گونه محدودیتی برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی وجود ندارد و علاقمندان می‌توانند با اخذ مجوز در این زمینه فعالیت داشته باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: درایام ماه محرم و صفر اکیپ‌های بازرسی به صورت شبانه روزی ازمراکز تهیه، طبخ و توزیع نذورات بازدید می‌کنند تا مشکل امنیت غذایی برای عزاداران پیش نیاید.

انتهای پیام//ز. ج

برگزاری جلسه سلامت و امنیت غذایی در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.