رهبر انقلاب: امروز رئیسعلی‌های دلواری تنها نیستند + فیلم

بخشی از بیانات رهبر انقلاب را درباره رشادت‌های شهید رئیسعلی دلواری به مناسبت سالروز شهادتش مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مبارزه و مقاومت مردم ایران در طول تاریخ و در جریان ستم‌ها و ظلم‌هایی که به  مردم مظلوم اما غیور تحمیل شد، همواره برای جهانیان الگو بوده است. وجود دلاورمردانی همچون رئیسعلی دلواری و رشادت‌هایش که نامش لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت، نمونه بارز و روشنی است بر کتاب تاریخ مبارزات ایران در مقابل استعمارگرانی همچون انگلیس که همیشه نگاه سودجویانه و منفعت‌ طلبانه به ایران عزیز داشته‌اند. 

شهید رئیسعلی دلواری، جوانی شجاع و بلند‌همت که در محلی به نام «تنگک صفر» قصد شبیخون به قوای انگلیسی‌ها را داشت، از پشت مورد هدف گلوله یکی از همراهان خائن قرار گرفت و در دم به شهادت رسید.

داستان شجاعتش در حافظه تاریخ ایران همواره زنده است و هرگز از یادها نمی‌رود. از جمله اینکه پس از اشغال بوشهر در رمضان سال ۱۳۳۳،  نیرو‌های انگلیسی قصد تصرف دلوار را می‌‏کنند. محلی که پیش از آن، چند بار سربازان انگلیسی به آنجا یورش برده و هر بار طعم تلخ شکست را چشیده بودند. رئیسعلی همراه با یاران خود، علیه اشغالگران وارد نبرد می‌شود و نیرو‌های متجاوز را که قریب به پنج هزار نفر بودند، تار و مار می‏‌کند. 

ویدئوی زیر بخشی از بیانات رهبر انقلاب درخصوص این شهید دلیر است که به مناسب سالروز شهادتش در ادامه ارائه شده است:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار