خلیلزاد: در چهار موضوع با طالبان به توافق رسیده ایم

نماینده ويژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت: در توافقنامه صلح با طالبان روی چهار مساله در اصول به توافق رسیده اند.

خلیلزاد: در چهار موضوع با طالبان به توافق رسیده ایمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خلیلزاد، نماینده ويژه آمریکا در امور صلح افغانستان در گفتگو با رادیو آزادی اعلام کرد که در توافقنامه صلح با گروه طالبان روی چهار مساله در اصول به توافق رسیده اند.

وی اظهار داشت: مساله اول مورد توافق این است که از مناطق تحت کنترل طالبان نباید خطری متوجه آمریکا و هم پیمانان این کشور شود. همچنین نکته دیگری که بر آن توافق شده این است که کاهش و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان وابسته به شرایط است.

خلیلزاد افزود: سومین و چهارمین مساله ای که روی آن در اصول با طالبان توافق شده «مذاکرات بین الافغانی» و «آتش بس دائمی» می باشد.

نماینده ويژه آمریکا در امور صلح افغانستان درباره حملات اخیر گروه طالبان بیان داشت: طالبان را به کاهش خشونت ترغیب کرده ایم اما باید بگویم که ما هنوز با طالبان در باره کاهش و ختم جنگ به توافق نرسیده ایم.

زلمی خلیلزاد اضافه کرد: امیدواریم هنگامی که موافقتنامه نهایی می‌شود از شدت جنگ کاسته شده و سرانجام، یک قدم به طرف آتش بس همه شمول گذاشته شود.

وی افزوده است که اکنون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره پیشنویس موافقتنامه با طالبان تصمیم خواهد گرفت.

گفتتنی است که دور نهم مذاکرات آمریکا با نمایندگان طالبان دو روز پیش پایان یافت و خلیلزاد برای ارائه متن توافقنامه به رهبران دولت افغانستان و سیاسیون این کشور به کابل آمده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار