رییس سازمان تبلیغات اسلامی زرند با اشاره به ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی هدف از اجرای این طرح، را پیشگیری از بروز مشکلات و مخاطرات اجتماعی و ترافیکی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام آقا مولایی رییس سازمان تبلیغات اسلامی زرند از سامان دهی موکب‌های صلواتی در این شهرستان خبر داد و گفت: نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شهرستان زرند ویژه ماه محرم در این شهرستان با حضور مسئولین اجرایی و فرهنگی بمنظور ساماندهی موکب‌ها برای خدمت بهتر به شهروندان برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد.

حجت الاسلام آقا مولایی هدف از اجرای طرح ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی، را پیشگیری از بروز مشکلات و مخاطرات اجتماعی و ترافیکی عنوان کرد.

او افزود: بر اساس این طرح، ۱۸ نقطه در این شهرستان جانمایی شده و ایستگاه‌های صلواتی تنها در این مکان‌ها برپا شده است که علاوه بر ارائه نذورات به شهروندان توسط روحانی برنامه فرهنگی از جمله پاسخ گویی به مسائل شرعی و مسابقات احکام برگزار می شود.

حجت الاسلام آقا مولایی اضافه کرد: با همکاری مرکز بهداشت کارت بهداشتی برای اعضا موکب‌ها صادر شده است.

اوبا بیان اینکه دشمن قصد دارد عزاداری حسینی کم رنگ شود و مردم از اهداف قیام امام حسین (ع) و فلسفه عاشورا دورشوند بر لزوم اجرای برنامه‌های پرمحتوا در راه اهداف عاشورا بمنظور افزایش معرفت مردم تاکید کرد.

حجت الاسلام آقا مولایی به بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تبیین بیانیه گام دوم و آشنایی نسل جوان با دستاورد‌های انقلاب از یک سو و اهداف انقلاب از سوی دیگر، زمینه‌ی حضور آنان را در جبهه‌های فرهنگی، اجتماعی، تولید، اقتصاد و... فراهم می نماید تا با خودباوری و اعتماد به نفس، به صحنه جهاد قدم نهاده و در مسیر تعالی و پیشرفت روز افزون انقلاب شکوهمند ایران اسلامی با تمام توان و تلاش گام بردارند و در این راستا ۲۱۰ مبلغ در برنامه‌های دهه اول محرم در مساجد و اماکن مذهبی این شهرستان فعالیت دارند.

او تعزیه خوانی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: حدود ۱۸ تیم تعزیه خوانی در نقاط مختلف این شهرستان فعالیت دارند .

در شهرستان زرند ۲۱۵ مسجد و ۸۰ تکیه و فاطمیه دارد و ۳۵۶ هیئت مذهبی ۵۲ خانه و‌موسسه قرآنی، ۱۶۰ هیئت خانگی فعالیت دارند.

انتهای پیام/ی

تعزیه خوانی در نقاط مختلف زرند برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.