جمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بحث و بررسی درباره برجام با مسئولان وزارت امور خارجه هلند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی نشست امروز خود با سفیر و مسئولان وزارت امور خارجه هلند را تشریح کرد.

بحث و بررسی درباره برجام با مسئولان وزارت امور خارجه هلندمحمدجواد جمالی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از ملاقات امروز خود با هیئتی متشکل از معاون وزیر امور خارجه هلند، مسئول امور برجام، مسئول میز ایران در وزارت خارجه هلند و سفیر هلند در ایران خبر داد.

او ادامه داد: تمرکز مذاکرات امروز ما بر روی موضوعات برجامی بود و من در این نشست اعلام کردم که ما تعهدات خود را انجام داده‌ایم و بیش از تعهداتمان خویشتن داری کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید: علوی برای پاسخگویی به سوال نمایندگان در کمیسیون امنیت حضور یافت/ ۲ نفر از نمایندگان قانع نشدند


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در این نشست مطرح کردم که اتحادیه اروپا به تعهدات خود در قبال برجام عمل نکرده و قدمی بر نداشته است و تنها ما را با موضوعاتی مانند SPV  و اینستکس معطل کرده و زمان از دستمان رفته است، بنابراین اکنون ما در چارچوب برجام قدم‌های خود را بر می‌داریم تا حقوقمان تأمین شود.

جمالی تأکید کرد: در این نشست اعلام شد ما همیشه مدافع صلح و امنیت بر پایه عدالت بودیم و نمی‌توانیم بپذیریم که برخوردهای دوگانه با ایران انجام شود و از کاهش تنش در منطقه هم استقبال می‌کنیم.

او افزود: ما حتی درباره سلاح‌ کشتار جمعی فتوای مقام معظم رهبری را داریم و آمانو هم در زمان حیات خود چندین بار تأکید کرد که ایران به سمت سلاح‌ هسته‌ای نرفته است، هم‌چنین تاریخ نشان داده که در زمان جنگ تحمیلی اروپایی‌ها سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار می‌دادند که بر اثر آن مردم سردشت و رزمندگان ما دچار مشکل شدند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه اطراف ایران کشورهای هسته‌ای قرار دارند ما به سمت موضوع سلاح هسته‌ای نرفته‌ایم؛ اما در مقابل توقع داریم که اروپا به تعهدات خود عمل کند و این آزمون بزرگی  برای اروپاست تا در این مناقشات بین ایران و آمریکا مواضع خود را نشان دهد.

جمالی در این نشست ضمن تشکر از مواضع هلند نسبت به خروج آمریکا از برجام گفت: مسئولان هلندی در این نشست تأکید کردند که ما بر ادامه مذاکرات و گسترش روابط با ایران تأکید داریم و مذاکرات ما از نظر آنها بسیار سازنده و قابل گسترش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار