زائران برای خروج از مرز باید چه مدارکی به همراه داشته باشند؟

در این گزارش به بیان توضیحاتی پیرامون تمامی مدارکی که زائران علاقه‌مند به شرکت در مراسم اربعین باید به همراه داشته باشند می‌پردازیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  هر ساله با فرا رسیدن ایام محرم و صفر زائران و مشتاقان زیادی قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند. اما با توجه به اینکه گرفتن ویزا برای زائران طی توافقی بین دولت ایران و عراق برداشته شده است این سوال ذهن بسیاری را مشغول کرده است که برای شرکت در این مراسم میلیونی و عبور از مرز عراق باید چه مدارکی همراه خود داشته باشند.

زائران برای خروج از مرز باید چه مدارکی به همراه داشته باشند؟


بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید درباره شرایط سفر اربعین ۹۸ بدانید 


در این گزارش به بیان توضیحاتی درباره این مدارک می‌پردازیم.

با توجه به توافق حاصل‌شده بین جمهوری اسلامی ایران و عراق زائران می‌توانند از ۱۹ شهریورماه (دهم محرم الحرام) تا هفتم آبان (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به روادید، تنها به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.

متقاضیان باید بعد از نام‌نویسی در سامانه سماح، رسید اینترنتی و کارت زائری را دریافت کرده و آن را در طول سفر همراه داشته باشند، در غیر این صورت از خروج متقاضیان از مرز جلوگیری خواهد شد.

اعزام زائران اربعین بدون روادید است، اما همراه داشتن گذرنامه الزامی است و مهر ورود و خروج باید در گذرنامه ثبت شود.

با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی صرفاً به زائرانی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند اجازه خروج داده خواهد شد.

منبع:میزان
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار