آیت‌الله علم‌الهدی:

عشق به خداوند در وجود حضرت ابوالفضل(ع) متبلور است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عشق به حق و خداوند متعال در قمر بنی‌هاشم(ع) وجود داشت و علاقه ایشان به امام حسین (ع) صرفا به خاطر برادری نبود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم روز تاسوعا در حرم رضوی با اشاره به اینکه تاسوعا روز سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل است، گفت: روز تاسوعا روزی به نام حضرت ابوالفضل (ع) بزرگی حضرت عباس در کلام و فرمایش امام حسین (ع) بارز شد و مشخص است شخصیت دوم قیام کربلا بعد از سیدالشهدا (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) است.

او درباره دو عامل نام‌گذاری روز تاسوعا به عنوان روز ابوالفضل (ع) گفت: از زمان قدیم روز تاسوعا را منتسب به ابوالفضل (ع) می‌دانند که یک علت آن جمله سیدالشهدا (ع) در خصوص ایشان بود که معلوم شد شخصیت دوم در عرصه عاشورا قمر بنی هاشم (ع) است و نکته دیگر صلابت و هیبت ابوالفضل (ع) بوده که لشکر دشمن از صلابت او میخکوب شد.
 
آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: اگر در درون دل انسان محبتی شکل بگیرد که براساس آن تمام اندیشه و عقل و فکر و خواسته انسان از بین برود و فقط همه چیز متوجه این محبت شود این همان عشق است.
 
او تأکید کرد: محور وجود انسان اگر صرفا این محبت شود این همان عشق است و اگر کسی ادعای عشق می‌کند باید چنین خواسته و محبتی درون دلش ایجاد شود ادعای عشق خدا از هر کسی ساخته نیست.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه عشق به حق و خداوند متعال در قمر بنی‌هاشم (ع) وجود داشت، گفت: علاقه ایشان به حضرت امام حسین (ع) صرفا به خاطر برادری نبود، حضرت ابوالفضل (ع) عاشق پروردگار بود و این عشق به خدا در مظاهر نمود پیدا می‌کند.
 
آیت الله علم الهدی افزود: قمر بنی هاشم (ع) هم دلداده خدا بود و هم وابستگی شدیدی به امام حسین (ع) داشت که همان مظهر عشق خدا است، بنابراین قمر بنی هاشم (ع) عاشق امام حسین بود و وجود ایشان برای امام حسین (ع) موضوعیت بسیاری دارد.
 
انتهای پیام/ف. ب
 
قمر بنی هاشم(ع) دلداده خدا بود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.