مشهد در روز عاشورا رسم عاشقی را به جا آورد / بیرق سرخ عاشورا در مشهد برافراشته شد

عزاداران حسینی مشهد رسم عاشقی را در روز عاشورا به جا آورده و حزن انگیزترین سوگواری را در دیار ثامن الحجج (ع) برپا داشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  بیرق سرخ عاشورا در شهر بهشت به اهتزاز درآمده و همه جا صفحه تابنده آیین امام حسین (ع) و طریقت اوست.

دلدادگی و عاشقی مومنین در عزاداری عاشورای حسینی به اوج رسیده و از هر کوچه و خیابان این شهر شعله غم سیدالشهدا (ع) زبانه می‌کشد و علم‌ها و کتل‌های مزین به نام اباعبدالله الحسین (ع) در بین عزاداران برافراشته شده و سیل هیات‌ها به سوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) روانه شده است.

چشم همه به مضجع نورانی فرزند امام حسین (ع) در مرکز شهر دوخته شده و همه در تکاپوی رسیدن به پیشگاه مقدس آن حضرت و بجا آوردن رسم ادب و نمایش عاشقی برای عاشورا هستند.

امروز در شهر امام رضا (ع) محشری برپاست، همه شهر سیاه پوش است و نوای عزا از هر کوی و برزن به گوش می‌رسد، هیات‌های مذهبی حرکت خود را در خیابان‌ها آغاز کرده اند و تمام مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مملو از جمعیت عزادار است.

ایستگاه‌های صلواتی نیز در مسیر حرکت عاشوراییان برپا شده و عزاداران تشنه را سیراب می‌کنند، همه به عشق امام حسین (ع) به تکاپو افتاده اند تا سهم خود را در این وادی عشق و دلدادگی ادا کنند.

۲ هزار و ۵۳۸ هیات مذهبی مردان و هزار و ۱۰۰ هیات مذهبی زنان در مشهد به عزاداری پرداخته و ۶۷۰ ایستگاه صلواتی در خیابان‌ها و معابر شهر مستقر شده و به توزیع نذورات بین عزاداران می‌پردازند.

عزاداری‌های هیات‌های مذهبی در این روز به حرم مطهر رضوی ختم می شود که با مقتل خوانی، مداحی و قرائت زیارت عاشورا همراه است.
 
انتهای پیام//ف.س
 

سوگواری عزاداران حسینی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.