انصاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رایزنی ها برای تامین مالی اینستکس ادامه دارد+ فیلم

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه از ادامه رایزنی ها ایران و اروپا برای اجرای اینستکس خبر داد.

رایزنی ها برای تامین مالی اینستکس ادامه دارد+ فیلم غلامرضا انصاری معاون  اقتصادی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه ستاد اقتصادی خارجی که در محل وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شد گفت: یکی از بحث های مهم دولت، صادرات به کشورهای همسایه و منطقه است که همواره در این وزارتخانه پیگیری می شود. 

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو سازمان اکو همکاری خوبی دارد، زیرا از قدیمی ترین سازمان  همکاری های اقتصادی منطقه ای به حساب می آید و ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت احیاء آن  تلاش های فراوانی انجام داد و پس از فروپاشی شوروی کشورهای منطقه آسیا میانه نیز به این سازمان پیوستند. 

او در ادامه به مشترکات کشورهای عضو اکو اشاره  و اظهار کرد: قرابت های فرهنگی, اجتماعی و اقتصادی بین کشورهای عضو این سازمان وجود دارد و امیدواریم که با توسعه روابط بتوانیم شرایط بهتری را برای این همکاری ها رقم بزنیم. 

انصاری ادامه داد: بحث موافقت نامه تجاری بین اعضاء اکو انجام شده و همچنان در حال بررسی است که متن آن به تایید مقامات ایران رسیده و امیدواریم ملاحظاتی که مورد نظر ما بوده رفع شود تا این موافقت نامه بین اعضا عملیاتی شود، زیرا در شرایط تحریم تحقق این امر کمک خوبی به صادرات و تبادلات اقتصادی با کشورهای منطقه خواهد بود. 


بیشتر بخوانید: سوئیفت روسی ربطی به سازوکار مالی اروپا ندارد/ اینستکس با تزریق ۱۵ میلیارد یورو فعال می‌شود/ مذاکرات ایران در قالب برجام همچنان ادامه دارد.


او با اشاره به مباحث دیگر مطرح شده در جلسه امروز معاونت اقتصادی وزارت خارجه گفت: یکی دیگر از مباحث این نشست ضرورت تقویت ساختار صادراتی در اقتصاد کشور بود که از جمله آن می توان به تقویت صندوق ضمانت صادرات  و بانک توسعه صادرات اشاره زیرا به واسطه این دو بازو بحث تجارت و فروش محصولات ما در خارج کشور مطمئن تر از گذشته می شود. 

انصاری در پایان اظهار کرد: دو بحث اینستکس و همکاری ایران با اکو  هیچگونه ارتباطی به یکدیگر ندارد و هر کدام به صورت جدا بررسی می شوند. 

انتهای پیام/ 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار