مجری طرح توسعه زنبورداری کشور مطرح کرد؛

آغاز سرشماری زنبورستان‌ها از ۶ مهر در کشور/کوچ زنبورستان‌ها در تاریخ سرشماری ممنوع است

مشیرغفاری گفت: سرشماری زنبورستان‌ها امسال طبق روال هر ساله، از ۶ تا ۱۹ مهر در سطح کشور انجام می‌شود.

روابط عمومی//آغاز سرشماری زنبورستان‌ها از ۶ مهر در کشور/کوچ زنبورستان‌ها در تاریخ سرشماری ممنوع استبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فرهاد مشیرغفاری مشاور معاون وزیر و مجری طرح توسعه زنبورداری کشور، درباره سرشماری زنبورستان‌ها اظهار کرد: سرشماری زنبورستان‌ها هر سال در مهر انجام می‌شود و امسال هم از ۶ تا ۱۹ مهر در سطح کشور این کار انجام می‌شود.

وی افزود: مسئولیت این اقدام هم با کارشناسان سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و شهرستان‌ها است و باید به صورت حضوری به زنبورستان‌ها مراجعه کرده و اقدام به آماربرداری کرده و در سامانه ثبت کنند.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور تاکید کرد: در تاریخ اعلام شده برای سرشماری، کوچ زنبورستان‌ها ممنوع بوده و این ممنوعیت به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: باید کارگروه‌های اجرایی استان‌های کشور از ابتدای شهریور تا پایان مهر تشکیل شود و این کارگروه‌ها اقدامات اجرایی را که باید انجام شود به صورت مداوم رصد کنند و مشکلات موجود را منعکس کنند.


بیشتر بخوانید: نقش بی بدیل زنبور عسل در امنیت غذایی کشور/زنبور عسل در تولید یک سوم غذای انسان در کره زمین نقش دارد


مشیرغفاری ادامه داد: جلسه ویژه سرشماری را با حضور تمام کارشناسان مسئول زنبور عسل کشور برگزار کردیم و جزئیات و توضیحات لازم در خصوص چگونگی ثبت در سامانه و مباحث نظارتی و کنترل آمار و راستی‌آزمایی بیان شد.

وی افزود: اتحادیه‌ها و تعاونی‌های زنبورداری کشور با کارشناسان پهنه بندی جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و استان‌ها و کارشناسان مسئول زنبورعسل باید دراین زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا با استفاده حداکثری امکانات جهاد کشاورزی استان و شهرستان از جمله خودرو، اینترنت و لوازم التحریر این کار به نحو شایسته در کشور عملیاتی شود.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان تاکید کرد: توصیه شده فعالیت کارشناسان پهنه در مدت زمان ۶ تا ۱۹ مهر صرفا بر روی سرشماری زنبورستان‌ها باشد تا کار با دقت بالا در سطح کشور انجام شود تا بتوانیم به اهداف اصلی که در سند راهبردی توسعه زنبورداری کشور داریم، برسیم.

انتهای پیام/

سرشماری زنبورستان ها همه ساله در مهر انجام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار