یک مقام مسئول مطرح کرد؛

نقش بی بدیل زنبور عسل در امنیت غذایی کشور/زنبور عسل در تولید یک سوم غذای انسان در کره زمین نقش دارد

طهماسبی گفت: زنبور عسل در تولید محصولات کشاورزی، حفظ محیط زیست و امنیت غذایی کشور نقش فراوانی دارد.

 نقش بی بدیل زنبور عسل در امنیت غذایی کشور/زنبور عسل در تولید یک سوم غذای انسان در کره زمین نقش داردبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین طهماسبی قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در همایش روز جهانی زنبور عسل اظهار کرد: تحقیقات دنیا نشان می‌دهد که زنبور عسل بین ۶۰ تا ۱۴۳ برابر به ارزش تولیدات کشاورزی و محیط زیست کمک می‌کند.

وی افزود: زنبور عسل در تولید یک سوم غذای انسان در کره زمین نقش مستقیم و غیر مستقیم دارد.

طهماسبی ادامه داد: در سیاست‌گذاری‌های کلان با محصولات استراتژیک متعددی در بخش مواجه هستیم که در قدم اول باید آن را تأمین کنیم تا در شرایط دشوار کنونی دستمان به سوی بیگانگان دراز نشود.


بیشتر بخوانید: کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت قرمز در بازار / کمبودی در محصولات پروتئینی نداریم


قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه زنبور عسل نقش بی‌بدیلی در امنیت غذایی جهان ایفا می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس عسل را نباید یک محصول لوکس دانست چرا که در تولید محصولات کشاورزی و حفظ محیط زیست اهمیت فراوانی دارد.

طهماسبی گفت: بر اساس مطالعه‌ای که انجام شده در ایران زنبور عسل به اندازه ۹۰ برابر ارزش تولیداتش در افزایش محصولات کشاورزی نقش دارد.

قائم‌مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تأکید کرد: زنبور عسل در تولید یک سوم غذای کره زمین نقش دارد و در قرآن هم در سوره نحل به ارزش این مواد غذایی اشاره شده و حتی نحوه ساخت کندو هم در آن توضیح داده شده است. انیشتین هم گفته است، دنیا بدون زنبور عسل بیش از ۴ سال نمی‌تواند دوام بیاورد.

وی با اشاره به اینکه زنبور عسل در امنیت غذایی کشور نقش بسزایی دارد، بیان کرد: زنبور داران به ازای هر یک ریال درآمدی که دارند ۹۰ ریال سود می‌رسانند که این امر نشان می‌دهد زنبور عسل در بخش کشاورزی جایگاه بی‌بدیلی دارد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در ۲ تا ۳ سال اخیر مقالاتی راجع به کاهش جمعیت زنبور عسل منتشر شده است که این امر بیانگر اهمیت زنبور عسل در دنیا و تامین امنیت غذایی کشور است.

انتهای پیام/

زنبور عسل در افزایش تولید محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار