یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۵ هزار میلیارد ریال بدهی کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد

امینی گفت: امسال ۵ هزار میلیارد ریال بابت بدهی ۲ سال زراعی گذشته و غرامت سیل زدگان، پرداخت شده است.

روز/۵ هزار میلیارد ریال بدهی کشاورزان خسارت دیده پرداخت شدبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تغییر اقلیم و گرمایش جهانی، الگوی خسارت و جغرافیای خطر در دنیا به ویژه منطقه غرب آسیا را تغییر داده است که از این حیث کشاورزان باید ریسک مالی تولید محصولات خود را با بیمه کاهش دهند.

براساس الگوی بانک جهانی کمک‌های دولت به بخش کشاورزی در سه جعبه قرمز، زرد و سبز قرار دارد که جعبه سبز همان بیمه کشاورزی است و در صورت بروز رخداد و حوادث طبیعی به بخش کشاورزی، غرامت خسارت دیدگان از این محل جبران می‌شود.

حال به سراغ مسئول ذی ربط می رویم تا از آخرین وضعیت پرداخت غرامت کشاورزان خسارت دیده با خبر شویم:

رامین امینی مدیر روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی، درباره آخرین جزئیات پرداخت غرامت کشاورزان در سیل اخیر اظهار کرد: اکیپ‌های تخصصی از ۱۵ فروردین در مناطق و استان‌هایی که خسارت بیشتری وارد شده است، پس از مقایسه داده‌های زمینی با تصاویر ماهواره‌ای اقدام به پرداخت غرامت کردند.

وی افزود: در چند روز گذشته صندوق بیمه محصولات کشاورزی مجموع بدهی مربوط به ۲ سال زراعی گذشته را به کشاورزان خسارت دیده پرداخت کرد.

امینی ادامه داد: امسال ۵ هزار میلیارد ریال بابت بدهی ۲ سال زراعی گذشته و غرامت سیل زدگان، پرداخت شده است که به این ترتیب تنها مقدار جزئی از خسارت کشاورزان سیل زده مانده است.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات پرداخت غرامت کشاورزان سیل زده/ خسارت ۳۰۰ میلیارد تومان سرمازدگی به باغات کشور


 مدیر روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به اینکه طی هفته‌های اخیر ۸ استان کشور در زمینه سرمای دیررس بهاره خسارت جدی دیدند، بیان کرد: اگر خسارت سرمای دیررس بهاره به باغات و مزارع کشور صد در صد باشد، در فاصله کوتاهی غرامت پرداخت خواهد شد و در غیر این صورت براساس آیین نامه و ضوابط پس از برداشت و مشخص شدن درصد افت محصول، غرامت بیمه شدگان پرداخت خواهد شد.

وی در پایان طی  توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی به کشاورزان توصیه می‌شود که برای زراعت بهاره، محصولات باغی، دام و طیور و آبزیان و زنبور عسل با مراجعه به نزدیک‌ترین شعب بانک کشاورزی یا دفاتر خدمات بیمه‌ای نسبت به تهیه بیمه نامه اقدام کنند تا در هنگام رخداد سیل، تگرگ، خشکسالی، سرما و یخبندان و بیماری‌های دام و طیور غرامت آن‌ها پرداخت شود.

انتهای پیام/

غرامت کشاورزان خسارت دیده مربوط به سال های گذشته به طور کامل پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار