در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین جزئیات پرداخت غرامت کشاورزان سیل زده/ خسارت ۳۰۰ میلیارد تومان سرمازدگی به باغات کشور

مدیر روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزی گفت: غرامت کشاورزان خسارت دیده سیل اخیر تا ۲ هفته آینده به طور کامل پرداخت می‌شود.

آخرین جزئیات پرداخت غرامت کشاورزان سیل زده/ خسارت ۳۰۰ میلیارد تومان سرمازدگی به باغات کشوررامین امینی، مدیر روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات پرداخت غرامت کشاورزان در سیل اخیر اظهار کرد: اکیپ‌های تخصصی ارزیابی خسارات بیمه کشاورزی، پس از سیل اخیر در مناطق آسیب دیده، حضور یافته و ارزیابی فنی خسارات را همچنان ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه پرداخت غرامت سیل زدگان مناطق خسارت دیده از ۱۵ فروردین آغاز شده است، افزود: اکیپ‌های تخصصی در مناطق و استان‌هایی که خسارت بیشتری وارد شده است، پس از مقایسه داده‌های زمینی با تصاویر ماهواره‌ای اقدام به پرداخت غرامت می‌کنند.

امینی از پرداخت عمده غرامت سیل زدگان خبر داد و گفت: مابقی غرامت کشاورزان خسارت دیده سیل اخیر طی یک الی ۲ هفته آینده به طور کامل پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی هفته اخیر بیش از ۸ استان کشور در زمینه سرمای دیررس بهاره خسارت جدی دیدند، بیان کرد: اگر خسارت سرمای دیررس بهاره به باغات و مزارع کشور صد در صد باشد، در فاصله کوتاهی غرامت پرداخت خواهد شد و در غیر این صورت براساس آیین نامه و ضوابط پس از برداشت و مشخص شدن درصد افت محصول، غرامت بیمه شدگان پرداخت خواهد شد.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات پرداخت غرامت کشاورزان/فراگیری بیمه محصولات کشاورزی اهمیت فراوانی دارد


وی خسارت سرمای دیررس بهاره در زیر بخش باغبانی را بیش از زراعت اعلام کرد و افزود: اگرچه باغ‌های بسیاری از استان‌های کشور تحت تاثیر سرمازدگی قرار گرفته اند، اما میزان و درصد تاثیرات آن در ۸ استان کشور بیشتر است.

مدیر روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: ارزیابی کارشناسان صندوق بیمه کشاورزی نشان می‌دهد که بر اثر سرمازدگی بهار امسال باغات بیمه شده تاکنون، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان و زراعت بیمه شده ۱۴۰ میلیارد تومان دچار خسارت شده‌اند.

امینی سطح اراضی زراعی بیمه شده خسارت دیده بر اثر سرمازدگی در ۱۱ استان کشور را ۵۸۹ هزار هکتار اعلام کرد.

به گفته وی، از ۱۵ فروردین تا کنون بیش از ۴ هزار و  ۱۱۱میلیارد ریال غرامت ناشی از سیل و ... به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است.

این مقام مسئول در پایان در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی به کشاورزان توصیه می‌شود که برای زراعت بهاره، محصولات باغی، دام، طیور و آبزیان و زنبور عسل با مراجعه به نزدیکترین شعب بانک کشاورزی یا دفاتر خدمات بیمه‌ای نسبت به تهیه بیمه نامه اقدام کنند تا در هنگام رخداد سیل، تگرگ، خشکسالی، سرما و یخبندان و بیماری‌های دام و طیور و زنبور عسل در اولین فرصت خسارت آنان پرداخت شود.

انتهای پیام/

سرمای دیررس بهاره بیشترین خسارت را به زیربخش باغبانی وارد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار