سخنگوی کرملین: اطلاعاتی در خصوص عامل حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نداریم

سخنگوی کاخ کرملین ضمن رد اتهام‌زنی‌ها به ایران اعلام کرد اطلاعاتی در خصوص اینکه کدام طرف، مسئول حمله به تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان بوده است را در اختیار ندارد.

کرملین: اطلاعاتی در خصوص مسئول حمله به آرامکو نداریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آر تی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد اطلاعاتی که نشان‌دهنده طرف مسئول در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو باشد را در اختیار ندارد.

وی همچنین برخی ادعا‌ها در خصوص دست داشتن ایران در عملیات پهپادی نیروهای مقاومت یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی را رد کرد.

دیمیتری پسکوف امروز (سه‌شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: تا الان هیچ اطلاعاتی که بتوانیم از آن‌ها نتیجه‌گیری کنیم چه طرفی در پشت این حمله بوده، در اختیار نداریم. ما طرفدار نتیجه‌گیری‌های شتابزده نیستیم.

پسکوف همچنین گفت: ما هیچ درخواست رسمی از هیچ طرفی برای میانجی‌گری میان عربستان و ایران به دنبال حمله به زیرساخت نفتی عربستان دریافت نکردیم.

عربستان سعودی که بیش از چهار سال است جنگ علیه مردم یمن را آغاز کرده و تاکنون هزاران نفر از مردم بی گناه را به شهادت و اوضاع این کشور را به بحرانی‌ترین وضع رسانده روز شنبه پاسخ این تجاوزگری‌ها را دریافت و در حمله پهپادی نیرو‌های انصارالله یمن به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو نیمی از توان تولید نفت خام خود را از دست داد.

جنبش انصارالله یمن بارها تاکید کرده است که در صورت متوقف نشدن جنایات و دشمنی عربستان و محاصره مردم یمن به حمله علیه رژیم آل سعود ادامه می‌دهد و این را حق مشروع خود می‌داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار