با حضور امام‌جمعه شیراز، مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان فارس معرفی شد.

معرفی مدیر جدید حوزه‌های علمیه فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با حضور امام‌جمعه شیراز و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان فارس معرفی شد.

آیت‌الله دژکام در جلسه تکریم و معارفه مدیران جدید و قدیم مرکز مدیریت حوزه علمیه استان فارس، با بیان اینکه مدیریت حوزه علمیه، کار سختی است، اظهار داشت: حوزه فارس پیشینه بسیار ارزشمندی دارد و بزرگان بسیاری مانند شیخ علی ابیوردی از این حوزه برخاسته و به عالم تشیع و جهان اسلام خدمت کرده‌اند.

او با بیان اینکه عرصه توسعه فیزیکی، علمی، آموزشی و پژوهشی حوزه و همچنین عرصه تأثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه فارس باید تقویت شود، افزود: اگر می‌خواهیم مفهوم سومین حرم اهل‌بیت محقق شود، نیازمند این هستیم که حوزه‌های علمیه فارس و شیراز احیا شوند و حوزه‌های علمیه در اطراف امام زادگان مقدس یک جلوه ویژه پیدا کنند و کارکردهای صحیح و تأثیرگذاری‌های اجتماعی و فرهنگی خود را بازیابند.

امام‌جمعه شیراز با عنوان اینکه تقوا و معنویت اولین تابلوی حرکت روحانیت است، ادامه داد: یعنی مردم در مواجه با روحانیت با یک چهره متقی، معنوی و عالم روبه‌رو هستند و اگر می‌خواهیم این جهت را حفظ کنیم باید حفظ احترام بزرگان را مدنظر قرار دهیم و برای این مسئله تمرین کنیم.

دژکام اضافه کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، لزوم حفظ حریم و حرمت روحانیت است تاکسی نتواند این حریم را بشکند و مرزهای اخلاق را درنوردد و با بی‌تقوایی و بی‌اخلاقی، شأنیت و جایگاه روحانیت را خدشه‌دار کند. همه ما طلاب و روحانیون نیز باید به‌گونه‌ای عمل کنیم و تقواپیشه کنیم که دشمنان، نتوانند در بین طلاب عزیز ما برای پیشبرد اهدافشان، رسوخ کنند.

یادآور می‌شود در پایان از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدی تقدیر حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوار میمندی به‌عنوان مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان فارس معرفی شد.
انتهای پیام/م

معرفی مدیر جدید حوزه‌های علمیه فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار