برگزاری ویژه برنامه حماسه زینبی زنان عاشورایی به مناسبت هفته دفاع مقدس

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با بیان اینکه گاهی جدی به این سئوال پاسخ داده نمی‌شود و به مسائل احساسی و عاطفی می‌گذرد، گفت: این بانوی بزرگ علاوه بر سجایای اخلاقی و نَسَبی، ویژگی‌های خاصی داشته اند.

برگزاری ویژه برنامه حماسه زینبی زنان عاشورایی به مناسبت هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، "محمدصادق بصیری" معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان امروز سوم مهرماه در ویژه برنامه حماسه زینبی زنان عاشورایی (تجلیل از مادران و همسران شهداء) به مناسبت هفته دفاع مقدس در کرمان اظهار کرد: هرچه که اکرام درباره اهل بیت علیهم السلام انجام بشود، کم است و شاید امروز یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که ما و به ویژه نسل جوان به آن محتاج است این است که رفتار، اندیشه و سیره این الگو‌ها بیشتر پرداخته و تحلیل کنیم و متناسب با نیاز زمانه ببینیم آن‌ها چگونه می‌توانند در زندگی ما اثرگذار بوده و دردی از درد‌های جامعه دوا کنند.

او در ادامه افزود: پیامبر و ائمه علیهم السلام هر کدام همسران، دختران و خواهرانی داشته اند، اما چرا در بین همه حضرت زینب سلام الله علیها این اهمیت را پیدا کرده است؟

بصیری با بیان اینکه گاهی خیلی جدی به این سئوال پاسخ داده نمی‌شود و به مسائل احساسی و عاطفی می‌گذرد، تصریح کرد: این بانوی بزرگ علاوه بر سجایای اخلاقی و نَسَبی، ویژگی‌های خاصی داشته اند.

او بیان کرد: زنانی که در تاریخ مطرح و الگو هستند به دلیل صفات و مصادیق بارز زنان الگو شده اند. اما حضرت زینب علاوه بر آنچه دیگر بانوان دارند، دارای صفتی است که مرد‌ها مصداق آن بوده اند. این بانوی بزرگ وارد میدان و مبارزات اجتماعی شدند.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه حضرت زینب سلام الله علی‌ها با نظام منحرف حاکم درگیر شده، بر جنگ صبر کرد و در گیر و دار جنگ و در کاخ خلیفه سخنرانی کرد، گفت: ایشان از همان آغاز راه برادر را انتخاب کرد و دو پسر خود را در کربلا تقدیم کرد و در وادی خطر قدم نهاد و مصیبت‌هایی دید (اسارت همراه با سر عزیزان) که این‌ها واقعیت‌های تاریخ است.

او افزود: یک زن با این بار عظیم و کوه سنگین مصیبت آنچنان بر خود مسلط است و اعتماد به نفس دارد که مدیریت کاروان اُسرا را به عهده می‌گیرد و در هر منزلی سخرانی می‌کند؛ سخنرانی از موضع قدرت.

بصیری اظهار کرد: در کاخ یزید نیز مسئله برعکس می‌شود مانند اینکه حضرت زینب سلام الله علی‌ها خلیفه باشد که از موقع قدرت و با قاطعیت سخنرانی می‌کند و در پاسخ به یزید درباره حوادث کربلا و اتفاقاتی که رخ داده فرمودند "ما رایتُ الّا جمیلا".

او تصریح کرد: هر برگ از تاریخ و قصه شهداء شگفت آور است، اما نباید قصه شهدا برای ما عادی شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: همین قدر که یک زن در مقابل زور سر خم نکند، آیا نباید به احترام وی تواضع کرد؟ آیا این شخص الگو نیست؟ و در روزگار ما چنین شخصیتی درس و حجت است که یک زن می‌تواند مانند کوه محکم باشد.

او با اشاره به بخشی از ویژگی‌های حضرت زینب و بانوان مقاوم خاطرنشان کرد: ما گنجینه‌های عظیمی داریم که کار چندانی برای معرفی آن‌ها نکرده ایم.

انتهای پیام/س

پاسخ به چرایی اهمیت شخصیت حضرت زینب سلام‌الله علیها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار