در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چگونه به صادرات ۲ میلیارد دلاری صنایع دستی دست پیدا می‌کنیم؟

صادرات دو میلیارد دلاری صنایع دستی از جمله برنامه‌های مورد نظر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

چگونه به صادرات ۲ میلیارد دلاری صنایع دستی دست پیدا می‌کنیم؟حسین بختیاری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مجمع ملی هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص چگونگی دستیابی به صادرات ۲ میلیارد دلاری صنایع دستی گفت: کشورمان ظرفیت بسیاری خوبی در حوزه تولید صنایع دستی دارد؛ اگر دستگاه متولی دارای برنامه ریزی و اهداف از پیش تعیین شده برای ارتقای سطح صادرات صنایع دستی کشور و به دنبال آن تعامل و همکاری خوب با بخش غیردولتی باشد.  باید بتوان با یک خرد جمعی و توجه به خواست‌ و مطالبات بخش‌های مختلف به این مهم جامه عمل پوشاند.

او ادامه داد: ما نه تنها می‌توانیم تا سال ۱۴۰۴ به صادرات ۲ میلیارد دلاری در حوزه صنایع دستی برسیم، بلکه با ظرفیت بسیار خوبی که در حوزه صنایع دستی و فرش دستباف وجود دارد، چشم انداز ۱۰ میلیارد دلاری می‌توان برای آن متصور شد.

بختیاری در خصوص زیرساخت‌های ضروری برای صادرات صنایع دستی گفت: صادرات ۲ میلیارد دلاری مشروط به همکاری، تعامل، خرد جمعی و پرداخت به زیرساخت‌های لازم در زمینه بازرگانی و صادرات صنایع دستی است. 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مجمع ملی هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی بیان کرد: حاصل رونق تولید و شکوفایی بازرگانی می‌تواند صادرات چند میلیارد دلاری باشد. در چندین سال قبل بنا بر گفته مسئولان، ۶۸۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشته‌ایم، اما با سوء مدیریت همان صادرات ۶۸۰ میلیون دلاری به زیر ۱۰۰ میلیون دلار رسید. اگر امروز بدون برنامه و با شعار این مقوله را پیگیری کنیم، به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم. 

او در پایان گفت: خوشبختانه با تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، برنامه‌هایی بهتر و سازماندهی منظم تری در حوزه صادرات صنایع دستی صورت می‌گیرد. البته اگر برنامه‌های لازم برای ایجاد ساختار صادراتی در حوزه صنایع دستی تدوین و تنظیم و اجرا شود.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار