استفاده از جدیدترین و پرسرعت‌ترین نسل حافظه رم در کنسول ایکس باکس اسکارلت

برخی از توسعه دهندگان عناوین بزرگ رایانه‌ای اعلام کردند که در کنسول ایکس باکس اسکارلت از نسل ششم رم استفاده شده است.

استفاده از نسل ششم RAM در کنسول ایکس باکس اسکارلتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماه پیش اطلاعات سخت افزاری دو کنسول نسل بعدی شرکت‌های سونی و مایکروسافت اعلام شدند که این خبر باعث خوشحالی بسیاری از گیمرها و توسعه دهندگان بازی شد. یکی از نقاط قوت نسل بعدی کنسول‌ها وجود داشتن هارددیسک SSD در این دستگاه‌ها است که سرعت بارگذاری بازی را بسیار کاهش می‌دهد و به توسعه دهندگان عناوین رایانه‌ای نیز اجازه می‌دهد تا عناوین خود را بزرگ‌تر از حد معمول و با جزئیات بالاتری روانه بازار کنند. شرکت سونی برخلاف مایکروسافت که اطلاعات کنسولش را به طور دقیق اعلام نکرده است، به طور رسمی و ناگهانی اطلاعات سخت افزاری نسل بعدی کنسول پلی استیشن را اعلام کرد و این اطلاعات را در اختیار بازی سازان و گیمرها قرار داد.

اما به تازگی سازندگان عناوین Ghostrunner و Gears 5 برخی از اطلاعات سخت افزاری نسل بعدی کنسول Xbox که شرکت مایکروسافت به آن‌ها اعلام کرده بود را در فضای مجازی منتشر کردند. سازندگان این عنوان ابتدا درباره فواید وجود هارد دیسک SSD روی کنسول PS5 حرف زدند و اعلام کردند که این هارددیسک نه تنها به توسعه دهندگان عناوین رایانه‌ای کمک خواهد کرد، بلکه گیمرها را نیز از معطلی و کند اجرا شدن بازی رها خواهد ساخت.

استفاده از نسل ششم RAM در کنسول ایکس باکس اسکارلت

اما این توسعه دهندگان درباره پروژه ایکس باکس اسکارلت نیز حرف زدند و اعلام کردند که در آن از حافظه Memory نسل ششم یعنی GDDR6 استفاده شده است و به این ترتیب فشار بسیار کم‌تری به کارت گرافیک کنسول وارد خواهد شد و باعث بالا رفتن سرعت رندرگیری توسط کارت گرافیک خواهد شد.


بیشتر بخوانید: ثبت نام سرویس Xcloud آغاز شد


همچنین توسعه دهندگان بازی Ghostrunner اعلام کردند که این بازی قرار است در سال آینده برای کنسول‌های PS4، Xbox One و پلتفرم کامپیوتر وارد بازار شود و با معرفی نسل بعدی کنسول‌ها نیز برای آن‌ها عرضه شود.

انتهای پیام/

کنسول ایکس باکس اسکارلت  از نسل ششم RAM بهره می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار