لاوروف: آمریکایی‌ها زمانی راضی می‌شوند که صنعت موشکی روسیه با نظارت آنها حذف شود

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای موضع واشنگتن در قبال پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد را شدیدا محکوم کرد.

لاوروف: آمریکایی‌ها زمانی راضی می‌شوند که صنعت موشکی روسیه با نظارت آنها حذف شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه از موضع واشنگتن در قبال پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد به شدت انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با نشریه روسی کمرسانت درباره چند موضوع مرتبط با روابط بین‌المللی از جمله خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد سخن گفت. لاوروف تصریح کرد: ما از مسئولان نظامی آمریکا خواستیم در آزمایش موشک روسی ۹ ام ۷۲۹ شرکت کنند تا اطمینان یابند این موشک ناقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد نیست، اما آن‌ها این دعوت را نپذیرفتند. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها زمانی راضی خواهند شد و اطمینان پیدا خواهند کرد که همه موشک‌ها، موشک‌انداز‌ها و تجهیزات مرتبط با صنعت موشکی روسیه تحت نظارت و کنترل آن‌ها حذف شوند. اما سماجت آمریکایی‌ها در این زمینه از نظر ما قابل قبول نیست.

لاوروف افزود آمریکایی‌ها حتی مانع از آن شدند که متحدانشان در ناتو این موشک را از نزدیک ارزیابی کنند.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد، برجسته‌ترین توافق هسته‌ای امضا شده در دوران جنگ سرد، پس از طرح ادعا‌های واهی از سوی واشنگتن علیه مسکو به پایان رسید. آمریکا در تاریخ ۲ اوت [جمعه ۱۱ مرداد] رسما از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد خارج شد. پس از این تصمیم، مسکو نیز پایان اجرای این پیمان را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار