لاوروف: پوتین در دیدار با نتانیاهو از تمامیت ارضی سوریه دفاع کرد

وزیر خارجه روسیه جزئیاتی از دیدار رئیس جمهور این کشور و نخست وزیر رژیم صهیونیستی را فاش کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: در دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برضرورت احترام به حاکمیت و تمایمت ارضی سوریه و تأثیرات منفی تحریم‎های آمریکا و اروپا علیه دولت قانونی این کشور تاکید شد.

لاوروف تصریح کرد دو طرف در این دیدار ضمن بررسی مشکلات بین المللی، بر اوضاع غرب آسیا و شمال آفریقا و به ویژه بحران سوریه و حل و فصل آن تمرکز کردند. نتانیاهو از نگرانی‌های خود درباره تهدیدات امنیتی علیه اسرائیل سخن گفت و دو طرف بر پیگیری و فعال سازی مذاکرات در این باره توافق کردند.

لاوروف افزود دو طرف همچنین درباره اقدامات روسیه در حمایت از دولت سوریه و مبارزه آن با تروریست‌هایی که همچنان در منطقه ادلب حضور دارند، تبادل نظر کردند. مسائل مربوط به کمک‌های بشردوستانه و پیشبرد روند سیاسی سوریه درچارچوب تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی نیز از دیگر موارد قابل بحث بود. ما در این دیدار بر دو نکته تأکید کردیم که اسرائیل نیز با آن موافق بود. نخست اینکه باید به صورت واقعی و در میدان به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشته شود و مسکو برای تحقق این هدف راه کمک به دولت سوریه و سوری‎ها را برای بازگشت به زندگی طبیعی و مسالمت آمیز در پیش گرفته است. دوم ما بر تأثیرات منفی تحریم‌های آمریکا و اروپا بر دولت قانونی سوریه تأکید کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار