۷۰۲ هزار هکتار از اراضی استان همدان زیر کشت محصولات کشاورزی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان گفت: ۷۰۲ هزار هکتار از اراضی استان همدان زیر کشت محصولات کشاورزی است.

۷۰۲ هزار هکتار از اراضی استان همدان زیر کشت محصولات کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد نظرپور معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ۷۰۲ هزار هکتار از اراضی استان همدان زیر کشت محصولات کشاورزی قرار دارد افزود: ۴۶۹ هزار تن تولیدات دامی در استان همدان انجام می‌شود.

اوبا بیان اینکه استان همدان می‌تواند پرورش زنبورعسل را توسعه دهد چراکه ظرفیت بالایی در این حوزه دارد گفت: کار در زمینه پرورش زنبور عسل یک فعالیت سبز است چراکه هیچ گونه آلایندگی برای محیط زیست ندارد.

او با بیان اینکه بالا بودن جمعیت روستایی استان همدان می‌تواند به توسعه زنبورداری کمک کند ادامه داد: ۲۷.۸ درصد جمعیت شاغل استان در بخش کشاورزی مشغول به کارند.

اوبا بیان اینکه استان همدان می‌تواند پرورش زنبورعسل را توسعه دهد چراکه ظرفیت بالایی در این حوزه دارد بیان کرد: کار در زمینه پرورش زنبور عسل یک فعالیت سبز است چراکه هیچ گونه آلایندگی برای محیط زیست ندارد و حتی مکمل محیط زیست و طبیعت است.

نظرپور به ضرورت پرورش زنبور عسل با اشاره به اینکه پرورش زنبور عسل کمترین وابستگی را به کشور‌های خارجی و فعالیتی تولیدی، اشتغالزا و ارزآور است، کار در این حوزه را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی دانست.

وی مهمترین نقش زنبور عسل را گرده‌افشانی دانست و افزود: براساس تحقیقات انجام شده در دنیا صنعت زنبورداری در حفظ و گسترش جنگ و مرتع و احیای محیط زیست نقش دارد.
انتهای پیام/ج


استان همدان می‌تواند پرورش زنبورعسل را توسعه دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار