در خطوط هوایی این کشور امکان دور نشستن از بچه‌های گریان فراهم شد!

خطوط هوایی ژاپن اعلام کرده که پدیدار شدن صورتک کودک بروی صندلی او، به دیگر مسافران کمک خواهد کرد که از موقعیت نشستن مسافران مطلع شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خطوط هوایی ژاپن با ارایه خدماتی جدید به مشتریان خود اجازه می‌دهد که در صورت تمایل صندلی خود را دورتر از محل نشستن کودکان خردسال انتخاب کنند؛ به این ترتیب که صندلی رزرو شده برای کودکان زیر دو سال بروی نقشه کابین با ایموجی کودک مشخص شده تا سایر مسافران حق انتخاب داشته باشند.

در خطوط هوایی این کشور امکان دور نشستن از بچه‌های گریان را فراهم شد!

یکی از مسافران این خطوط هوایی گفته این امکان جدید به او فرصت داده که برآورد کند در کجا‌های یک پرواز ۱۳ ساعته ممکن است کودکان گریه یا جیغ بزنند.

اما برخی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر در واکنش به این اظهار نظر نوشته‌اند که او می‌بایست بردباری بیشتری از خود نشان دهد و کسان دیگرانی هم توصیه کرده‌اند که چنین مشکلی به راحتی با استفاده از هدفون‌های کاهش صدای محیطی، قابل کنترل است.

خطوط هوایی ژاپن اعلام کرده که پدیدار شدن صورتک کودک بروی صندلی او، به دیگر مسافران کمک خواهد کرد که از موقعیت نشستن مسافران مطلع شوند. هر چند این خطوط هوایی هشدار داده که این سیستم ممکن است همیشه اطلاعات کامل را منعکس نکند به ویژه در هنگامی که خرید بلیت از طریق آژانس‌ها صورت گرفته و یا در لحظه آخر تغییری در بلیت یا پرواز به وجود آمده است.

با این حال، راحت احمد، سرمایه‌گذار ایده‌های جدید، روز گذشته (سه‌شنبه ۲۵ سپتامبر) در توییتر از خطوط هوایی ژاپن برای فراهم کردن این امکان جدید قدردانی کرد.

در خطوط هوایی این کشور امکان دور نشستن از بچه‌های گریان را فراهم شد!

او نوشته: "این واقعا باید در میان خطوط هوایی اجباری شود... مخصوصا خطوط هوایی قطر باید الگوبرداری کند. "

"هفته گذشته در پرواز دوحه-نیویورک سه کودک نق‌نقو در کنار من نشسته بودند. "

این اظهار نظر آقای احمد واکنش‌های متفاوتی برانگیخته است.

در حالی که بعضی از راه‌اندازی چنین سیستمی "اظهار خوشنودی" کرده و "شکرگزاری" کرده‌اند، برخی دیگر هم با توصیه به "مدارا و بردباری" از اظهارات آقای احمد انتقاد کرده‌اند.

یک منتقد نوشته: "باید آستانه تحمل خودمان را بالا ببریم... آن‌ها بچه‌اند، درست مثل ما که بودیم... اگر بخواهیم این رویه را پیش بگیریم باید به زودی به فکر جدا کردن مسافرانی باشیم که دهانشان بوی مشروب می‌دهد، یا آن‌هایی که آب دهانشان موقع خواب آویزان می‌شود؛ یا آن‌هایی که باد روده در می‌کنند؛ یا بدنشان بوی عرق می‌دهد و... "

اندرو لیم، کاربر دیگری نوشته: "من هم مثل تو فکر می‌کردم تا وقتی که خودم بچه‌دار شدم. از آن موقع برای والدینی که با کودکان سفر می‌کنند حس همدلی بیشتری دارم. "

دیردا هارمیدون هم به طعنه نوشته: "کودکان به لحاظ رشدی قابلیت "برنامه‌ریزی قبلی" برای انتخاب زمان گریه کردن یا جیغ زدن را ندارند. "

برخی دیگر هم توصیه کرده‌اند که آقای احمد با استفاده از هدفون صدای محیط اطراف را قطع کند.

بر اساس آمار وبسایت پرواز با کودکان (flyingwithababy.com) خطوط هوایی اتحاد کودک‌دوست‌ترین خطوط هوایی جهان است. خطوط هوایی خطوط هوایی امارات و گلف ایرلانز هم مطابق گزارش این وبسایت برای آسایش والدینی که با خردسالان سفر می‌کنند تسهیلات ویژه‌ای دارند.

منبع: بی بی سی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.