چه کسی اولین «تریلیونر» جهان خواهد شد؟ + عکس

هم اکنون دنیا دارای ۳۶ میلیون «میلیونر» و بیش از ۲۱۵۰ میلیاردر است. ممکن است کمتر از یک دهه آینده دنیا شاهد ظهور طبقه «تریلیون دلاری‌ها» باشد.

چه کسی اولین «تریلیونر» جهان خواهد شد؟ + عکسبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «طی ۲ دهه گذشته تعداد میلیاردر‌های دنیا افزایش یافته است و روند ثروتمندتر شدن پولدار‌ها همچنان با سرعتی بالا ادامه دارد. در حالی که هنوز هیچ‌یک از ثروتمندان جهان به رده «تریلیونر» شدن نرسیده‌اند (هزار میلیارد دلار ثروت)، اما پیش‌بینی می‌شود کمتر از یک دهه آینده دنیا شاهد ظهور چنین طبقه‌ای از ثروتمندان هم باشد.

بر اساس گزارش شرکت کامپاریسون، در کمتر از یک دهه آینده، جهان شاهد ظهور ثروتمندان تریلیون دلاری خواهد بود. «جف بزوس»، مالک و بنیانگذار شرکت آمازون نخستین فردی است که احتمال بالا دارد طی ۷ سال آینده وارد این جرگه شود.

ثروت این سرمایه‌دار آمریکایی طی ۵ سال گذشته بیش از ۳۴ درصد افزایش یافته و این در حالی است که طی همین مدت او در جریان طلاق توافقی با همسرش، بیش از ۳۸ میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد. بزوس هم‌اینک با بیش از ۱۳۱ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین فرد دنیاست.

دومین فردی که بنا به برآورد شرکت کمپاریسون طی یک دهه آینده ممکن است وارد باشگاه تریلیون‌دلاری‌ها شود، یک سرمایه‌دار چینی است. «شو جیایین»، سرمایه‌دار املاک و مستغلات چینی احتمال می‌رود دومین فردی باشد که وارد طبقه تریلیون‌دلاری‌ها شود.

«مارک زوکربرگ»، مدیرعامل «فیسبوک» نیز ممکن است تا سال ۲۰۳۶ وارد دسته تریلیون‌دلاری‌ها شود.

«لری پیج» و «سرگئی برین»، بنیانگذاران شرکت گوگل نیز از افرادی هستند که احتمال ورود به جرگه تریلیون‌دلاری‌ها را خواهند داشت. غالب افرادی که پتانسیل تبدیل شدن به «تریلیون‌دلاری‌ها» را دارند، از صاحبان و مدیران عامل شرکت‌های فناوری هستند.

بر اساس تخمین شرکت کامپاریسون، بیل گیتس، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت «مایکروسافت» احتمال ورود به باشگاه تریلیون‌دلاری‌ها را نخواهد داشت. بیل و «ملیندا»، همسرش فعالیت‌های خیریه گسترده‌ای دارند و بخش بزرگی از اموال و دارایی‌های خود را صرف امور خیریه می‌کنند.

بر اساس تخمین نشریه آمریکایی «فوربس»، هم‌اینک بیش از ۲۱۵۰ نفر در دنیا ثروتی بالای یک میلیارد دلار دارند.

طبق آخرین برآورد‌ها هم‌اینک ۳۶ میلیون نفر در دنیا ثروتی بالای ۱ میلیون دلار دارند و از این تعداد بیش از ۲.۳ میلیون نفر از سال ۲۰۱۶ به بعد وارد باشگاه میلیون دلاری‌ها شده‌اند. چینی‌ها در این زمینه رکورددار هستند و بیشتر میلیون دلاری‌های جدید چینی هستند. میلیون دلاری‌ها بیش از نیمی از ثروت جهان را در اختیار دارند.

چه کسی اولین «تریلیونر» جهان خواهد شد؟ + عکس

منبع: عصر ایران

انتهای پیام/

برچسب ها: دلار ، ثروتمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار