افزایش تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امام خمینی (ره) طی ۶ ماهه اول امسال، ۵۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در جریان آیین گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی گفت: بندرامام خمینی (ره) از بنادر بزرگ کشور بوده که ۸۰ درصد کالا‌های اساسی کشور را تأمین کرده است.

او با اشاره به تخلیه و بارگیری ۲۳ میلیون کالا در ۶ ماهه نخست امسال اظهار داشت: از این میزان ۹ میلیون از آن مرتبط به کالا‌های اساسی بوده  و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۹ درصدی را نشان می‌دهد.

دریس با اشاره به اینکه این مجتمع بزرگ تجاری صرفا محلی برای تخلیه و بارگیری کالا نیست، بلکه با جذب صنایع و کارخانجات به محلی برای فرآوری مواد خام و ایجاد ارزش افزوده تبدیل شده است، تصریح کرد: از این رو نقش خطیر آتش نشانان و کارشناسان HSE، در محافظت و صیانت از سرمایه‌های ملی بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) با اشاره به رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های کارکنان بنادر خوزستان در دوران دفاع مقدس اذعان داشت: امروزه که کشور تحت تحریم‌های ظالمانه‌ی دشمن قرار گرفته و می‌باید در شرایط سخت و دشوار برای تأمین کالا‌های اساسی با همت صنایع تولیدی همجوار ارز تهیه کرد و کالا‌های اساسی تهیه شده با این ارز را در بنادر تخلیه کرد، نقش نیرو‌های فعال در بنادر که عموما پدران شما بودند، در این برهه تاریخی مشابه نقش آنان دوران دفاع مقدس شده است.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش شمار کشتی‌های ورودی به مجتمع بندری امام خمینی (ره) بیان کرد: به همان میزان که عملیات فشرده و پرحجمی برای تسریع در تخلیه و خروج کالا‌های اساسی در بخش خشکی این مجتمع بزرگ بندری صورت می‌پذیرد، در بخش دریایی نیز معادل همین حجم خدمات به شناور‌های رو به افزایش ورودی ارائه می‌گردد.

دریس، نیرو‌های فعال در بخش آتش نشانی و ایمنی را، نیرو‌های با تجربه و صاحب نظر و برخوردار از دانش کافی توصیف کرده و افزود: این نیرو‌های با تجربه و آگاه با اتکا به توانمندی علمی و تخصصی خود می‌توانند میزبان همایش‌های حرفه‌ای باشند و با همکاری با دیگر نیرو‌های منطقه، میزبان همایشی در سطح ملی برای مبادله تجربیات علمی و مباحاث تخصصی در زمینه ایمنی باشند.

او در ادامه از دست اندرکاران و برگزار کنندگان آیین گرامیداشت روز ایمنی و آتش نشانی تشکر کرده و آن را فرصتی مغتنم برای ارجگزاری از تلاش‌های کلیه فعالان ایمنی و آتش نشانی دانست.

انتهای پیام/گ

افزایش تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در بنادر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.