توسعه استارتاپ‌ها گامی موثر در جهت تجاری سازی ایده‌ها

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: کشور‌هایی که در حوزه استارت آپ‌ها موفق هستند توانسته اند اکوسیستم مناسب را به وجود بیاورند.

توسعه استارتاپ‌ها گامی موثر در جهت تجاری سازی ایده‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در نخستین نشست جشنواره ملی نوساخته‌ها، گفت: احداث کارخانه نوآوری گامی موثر در جهت حمایت از ایده‌های گروه‌های خلاق و استارت آپ‌های شهر مشهد است.
 
او ادامه داد: این جشنواره با هدف ایجاد مرکز نوآوری، ارتباط و نحوه تعامل و کمک گرفتن از جامعه خلاق برای طراحی این مرکز و رساندن طرح‌ها به مرحله تجاری سازی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: کشور‌هایی که در حوزه استارت آپ‌ها موفق هستند توانسته اند اکوسیستم مناسب را به وجود بیاورند، کشور ما در این حوزه رتبه ۸۳ را دارد.

آل شیخ افزود: معیار‌های رتبه بندی اکوسیستم برتر و مناسب جهان شامل عملکرد، تامین مالی، دسترسی به بازار، ارتباطات، استعداد، تجربه، دانش، زیرساخت و خط مشی است.

او تصریح کرد: دولت‌های محلی باید حمایت‌هایی شامل فراهم آوردن زیرساخت ها، تخصیص بودجه، اصلاح قوانین و سیاست‌های راه اندازی و توسعه استارت آپ ها، ایجاد مراکز نوآوری جهت توسعه استارت آپ ها، تسهیل در ارتباط میان کارآفرینان و سرمایه گذاران و تعاملات موثر و گفتگو میان دولت‌های محلی و استارت آپ‌ها را داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: احداث کارخانه نوآوری گامی موثر در جهت حمایت از ایده‌های گروه‌های خلاق و استارت آپ‌های شهر مشهد است و امیدواریم بتوانیم طرح‌های این جشنواره را به کسب و کار تبدیل کنیم.

انتهای پیام// م.ب
 

رتبه ۸۳ ایران در حوزه ایجاد اکوسیستم مناسب برای کسب و کارهای کارآفرینانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.