فاکتورهای طلا شفاف می شود

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر از الزام درج برخی موارد الزامی در فاکتور فروش طلا و جواهر خبر داد.

فاکتورهای طلا شفاف می شودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مواردی که شاید برخی مشتریان به هنگام خرید طلا به آن توجه کنند، فاکتور فروش است.

فاکتوری که مشتری هنگام خرید طلا دریافت می کند و در زمان فروش نیز ارائه فاکتور به خریدار الزامی است، اما این که چه مواردی باید در این فاکتور ذکر شود یا چه شکلی داشته باشد، نکته ای است که شاید کمتر کسی به آن توجه داشته باشد. زیرا به تازگی دیده شده برخی واحدهای طلا فروشی متخلف با درج نکردن برخی موارد الزامی در فاکتور، از بی اطلاعی خریداران سوءاستفاده می کنند.

در همین زمینه، محمدکشتی آرای، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: برخی موارد از جمله رنگ، شکل، فرم و اندازه دلخواه است. اما اسم، آدرس، شماره سریال و شماره تلفن و همچنین وزن طلا، قیمت روز هر گرم طلا از جمله الزامات در فاکتورهای فروش طلاست. وی افزود: اگر واحدی این موارد الزامی را رعایت نکند متخلف است و در صورت گزارش با آن برخورد خواهد شد. رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر همچنین درباره وضعیت فعلی بازار طلا و سکه، توضیح داد: بازار در دو تا سه هفته اخیر از ثبات برخوردار بوده و قیمت ها هیچ گونه نوسانی ندارد. بازار جهانی طلا نیز از آرامش و ثباتی نسبی برخوردار است.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار