دانستنی حقوقی؛

تحویل ندادن پارکینگ و انباری به مستاجر چه مجازاتی دارد؟

یک وکیل دادگستری درباره چگونگی شکایت مستاجر از موجر و تحویل ندادن موارد ذکر شده در اسناد به مستاجر توضیحاتی داد.

دانستنی حقوقی/ مستاجر چگونه می‌تواند از موجر خود شکایت کند؟ / تحویل ندادن پارکینگ و انباری به مستاجر چه مجازاتی دارد؟به گزارش خبرنگار  حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در سند خرید یا اجاره یک ملک تمام موارد مربوطه راجع به آن ملک اعم از متراژ و امکانات ذکر می‌شود.

در اسناد ملکی و قرارداد‌های اجاره از سوی صاحب خانه دارا بودن پارکینگ یا انباری در خانه ذکر می‌شود و از همین رو مالک وظیفه دارد خانه را به طور کامل در اختیار مستاجر قرار دهد.

اما گاهی اوقات موجر از تحویل پارکینگ یا انباری به مستاجر جلوگیری می‌کند که این موضوع خلاف قانون است.


بیشتر بخوانید: استفاده از سند دست نویس چه تبعاتی دارد؟


حامد پروندی وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با  خبرنگار  حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تحویل ندادن پارکینگ یا انباری از سوی موجر به مستاجر گفت: در قانون مدنی ذکر شده است که موجر باید عین مستاجره و همان مواردی را که در سند ذکر شده را در اختیار مستاجر قرار دهد.

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به حق مستاجر در صورت عدم امتناع موجر بیان کرد: اگر موجر وظیفه قانونی خود را مبنی بر تحویل دادن بخش‌هایی از خانه انجام ندهد مستاجر اختیار فسق قرارداد را دارد.

او ادامه داد: بر اساس ماده ۴۷۶ قانون مدنی مستاجر می‌تواند دادخواست الزام موجر به تحویل پارکینگ و اجرت‌المثل ایام تصرف را در دادگاه حقوقی مطرح کند.

انتهای پیام/

مجازات موجر متخلف چیست؟

برچسب ها: دادگاه ، قوه قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
فقط فسخ، اینهمه هزینه بنگاه و جابجایی و تمیز کردن ملک چی میشه
آخرین اخبار