مدیرکل آموزش و پرورش کرمان؛

سند تحول بنیادین باید گفتمان‌ها را در مدرسه تغییر دهد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سند تحول بنیادین باید گفتمان‌ها را در مدرسه تغییر دهد و مدیر مدرسه باید بتواند با تشخیص مفاهیم، برنامه‌ها را پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در سفر یک روزه به شهرستان بم در گردهمایی مدیران مدارس این شهرستان با اشاره به اینکه مردمان شهر دارالصابرین بم مثل نخل‌های استوار خوش درخشیدند، گفت‌: رسالت ما در آموزش و پرورش یک رسالت الهی و خدایی است و همه ما باید قدردان این مسئولیتی که به ما سپرده شده است، باشیم.

 

او با اشاره به اینکه مردم شهرستان بم امتحان سخت الهی را در زلزله سال ۸۲ پشت سر گذاشته اند، افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا در جایگاهی که قرار داریم موثر باشیم و چیزی که برای همه ما به یادگار خواهد ماند، اثرگذاری در حوزه و جایگاهی است که در آن قرار گرفته‌ایم و خدمت رسانی می‌کنیم.

اسکندری نسب، آموزش و پرورش را متولی انسان سازی دانست و با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش مهمترین و اثرگذارترین دستگاه هستیم، بیان داشت: همه دست اندرکاران در آموزش و پرورش استان باید برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که نقشه راه نظام تعلیم و تربیت است تلاش کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان توجه به جایگاه مدرسه و مدرسه محوری را در اسناد بالادستی به خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهم عنوان کرد و گفت: همگی ما باید تلاش کنیم تا جایگاه مدرسه ارتقا یابد و مدیر مدرسه قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته باشد، زیرا مدیر مدرسه مظهر تحول در نظام تعلیم و تربیت است.

او با اشاره به اینکه ما در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم تا دانش آموزان بعد از فراغت از تحصیل به حیات طیبه دست پیدا کنند، افزود: مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت جلوه‌ای از تحقق حیات طیبه و کانون عرضه فرصت‌های تربیتی است.

اسکندری نسب با اعلام اینکه مدیر مدرسه در اسناد بالادستی فردی مومن، خلاق، فکور، آینده نگر و مشارکت پذیر تعریف شده است، تصریح کرد: تمامی مدیران مدارس و معلمان ما باید صلاحیت‌های حرفه‌ای لازم را داشته باشند، چرا که معلمی نقش آن اسوه گری است و باید برای همه و دانش آموزان خود نمونه باشند.

او با تاکید بر اینکه مدرسه باید محیطی باشد تا دانش آموزان در آن مهارت‌های زندگی و اخلاقی را بیاموزند، بیان داشت: همه مسئولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش باید تکریم از معلمان را در دستور کار خود قرار دهند و نباید معلم در آموزش و پرورش احساس تنهایی کند.

انتهای پیام/ب

سفر یک روزه مدیرکل آموزش و پرورش کرمان به بم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار