مدیر کل استاندارد خراسان رضوی خبر داد؛

صدور ۲۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید در خراسان رضوی

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۲۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید در خراسان رضوی صادر شده است.

صدور ۲۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،   علیرضا جمیع مدیر کل استاندارد  خراسان رضوی در مراسم روز جهانی استاندارد در سالن همایش‌های خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فردوسی گفت: پارسال ۲۶۰ پروانه صادر شد و در ۶ ماه نخست نیز  ۱۳۰ پروانه صادر شده بود.

او تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال ۹۸ رتبه دوم در صدور پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد و رتبه سوم در تمدید پروانه‌ها در سراسر کشور به  خراسان رضوی تعلق داشت.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: تقریبا ۱۰ درصد از پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد کشور را در استان خراسان رضوی داریم و همچنین حدود ۱۱ درصد از مسئولین کنترل کیفیت کشور، ۱۰ درصد از آزمایشگاه‌های همکار و حدود ۱۱ درصد از شرکت‌های آموزشی در خراسان رضوی هستند.

جمیع با اشاره به اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی توسط استاندار و برگزاری ۵۰ جلسه اقتصاد مقاومتی، افزود: حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان موافقت نامه به امضای بخش خصوصی، ارکان دولت، قوه قضائیه، ائمه جمعه، صاحبان سرمایه و شرکت‌های معین رسیده است و توانسته در بهار ۹۸، ۱.۸ درصد از نرخ بیکاری استان را کاهش دهد و از ۱۱.۲ به ۹.۴ درصد برسد که این موجب مباهات است.

او تصریح کرد: در سالی که گذشت سازمان ملی استاندارد ایران رتبه ۲۱ را در هیأت مدیره ISO در بین ۶۳ کشور کسب کرد و یکی از کرسی‌های ۱۵ گانه ISO به ایران تعلق گرفت.
 
انتهای پیام// ز.م
 

رتبه سوم خراسان رضوی در تمدید پروانه‌ها ی استاندارد در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.