تهیه فوری سالاد سزار مجلسی + نکات فوق العاده مهم

سالاد سزار یکی از سالاد‌های معروف و بسیار خوشمزه ایتالیایی است که مثل دیگر غذا‌های ایتالیایی تقریبا در کل جهان شناخته شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سالاد سزار یکی از خوشمزه‌ترین سالاد‌های ایتالیایی است که اولین بار توسط سزار کاردینی درست شد این سالاد درمدت ۲۰ دقیقه درست میشود.

تهیه فوری سالاد سزار مجلسی + نکات فوق العاده مهم

مواد لازم:
سینه مرغ: ۱۵۰ گرم
نان تست سبوس دار
کاهو پیچ: ۶ لیوان
پنیر پارمیزان رنده شده: ۹۰ گرم
فلفل سیاه: به میزان دلخواه)
روغن زیتون: ۲ قاشق مرباخوری
سس سالاد: ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
ابتدا نان باگت را به مکعب‌های کوچک تقسیم میکنیم سپس در یک ظرف مقداری روغن زیتون میریزیم بعد تکه‌های نان را در آن سرخ میکنیم.

فیله‌های مرغ را در قابلمه‌ای می‌گذاریم و تا چهار انگشت روی آن‌ها آب می‌ریزیم سپس یک عدد پیاز متوسط را پوست می‌گیریم، می‌شوییم و به صورت چهار قاچ خرد می‌کنیم و در قابلمه می‌ریزیم و کمی زرد چوبه نیز روی آن می‌پاشیمروی حرارت متوسط اجازه می‌دهیم تا فیله‌ها بپزندپس از پخت فیله‌ها را روی تخته آشپزخانه مکعبی خرد می‌کنیم.

در کاسه‌ای بزرگ، کاهو‌ها را به قطعات بزرگی خرد سلیقه‌ای است میتوانید کوچک خرد کنید کنید..

هنگام سرو سالاد نیز ابتدا کاهو را اضافه کنید، روی آن‌ها سس مخلوط شه با پنیر پارمیزان بریزید، سپس مرغ‌های گریل شده را بیفزایید و سپس تکه‌های نان را روی آن قرار دهید و در آخر روی تمام محتویات پنیر پارمیزان بپاشید. به این ترتیب سالاد شما آماده سرو خواهدبود.

طرز تهیه سس سالاد سزار:

مواد لازم:
۳ قاشق غذاخوری سس مایونز
۶ قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر
۱ قاشق غذاخوری سس خردل
۲ قاشق غذاخوری سرکه
۲ قاشق غذاخوری آبلیمو
۱ قاشق چایخوری سیر رنده شده
۴ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه:
طرز تهیه این سس خیلی راحته ابتدا باید سس مایونز رو داخل یه کاسه بریزیم، همونطور که در مقدمه هم گفتم برای تهیه سس سزار از تخم مرغ خام استفاده میشه، اما از اونجایی که ممکنه مزه تخم مرغ داخل سالاد برامون زیاد جالب نباشه به جاش از سس مایونز استفاده میکنیم.

سرکه هم در در واقع تو این سس جایگزین سس ورسترشایر هستش. پس سرکه رو هم اضافه کرده و باز مواد رو مخلوط میکنیم.

در نهایت پنیر پارمزان، سیر و آبلیمو رو هم اضافه میکنیم و کمی نمک هم میریزیم.

حالا مواد رو با هم مخلوط میکنیم تا سس یکنواخت بشه در این مرحله میتونین سس رو تست کنین و اگه به نظرتون چیزی کم داشت مثل ترشی یا شوری میتونین نمک یا سرکه رو اضافه کنین.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.