مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی:

اهدا کنندگان خون با کیک و آبمیوه خداحافظی کنند

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: به دلیل محدودیت مالی شدید، در تهیه اقلام مصرفی دچار مشکلیم و دیگر حتی کیک و آبمیوه هم نمی‌توانیم به خون‌دهندگان بدهیم.

اهدا کنندگان خون با کیک و آبمیوه خداحافظی کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حمیدرضا اسلامی مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی در پنجمین نشست مجمع نمایندگان استان با موضوع «بهداشت و درمان» که در دیوان محاسبات خراسان رضوی برگزار شد ،گفت:  ما ۶۰ بیمارستان را در استان پوشش می‌دهیم. در سال ۹۴، با ۲۵۶ پرسنل، ۳۲۲ هزار کیسه خون و فراورده تولید کرده‌ایم. در سال ۹۷، ۲۴۴ پرسنل داشته‌ایم و ۳۶۶ هزار تولید داشته‌ایم.

او تصریح کرد: مرتباً مصرف خون بیمارستان‌ها رو به افزایش است. با این افزایش مصرف دیگر پاسخگو نخواهیم بود و در انتقال خون بحران خواهیم داشت.

اسلامی افزود: ما در استان بیمارستان‌های زیادی از جمله بیمارستان امام رضا(ع) داریم که به دلیل حجم بالای عمل‌های جراحی بیشترین تعداد کیسه‌ خون را مصرف می‌کنند.

او با بیان اینکه با این روند تولید، حقوق عقب‌افتاده پرسنلمان بسیار زیاد است، تصریح کرد: یک سال اضافه کار پرداخت نکرده‌ایم. و مابقی پرداختی‌ها به بازار به شدت دچار مشکل شده. در سال ۹۴، ۷۳ درصد نیاز‌ها را جواب داده‌ایم و در سال ۹۷، علی‌رغم تمام مشکلات ۸۴ درصد نیاز‌ها را پاسخگو بوده‌ایم.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: مشهد حالت مستقلی دارد و هرکدام از مجموعه‌ها وضعیت اختصاصی در استان دارند. انتقال خون، همه استان را پوشش می‌دهد، علاوه‌بر ۶ دانشگاه علوم‌پزشکی در پارسال، از ۳۶۶ هزار کیسه خون، ۵ هزار کیسه برای استان سیستان و بلوچستان در شرایط اضطرار فرستاده‌ایم.
 
اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب انتقال خون،  افزود: در این ۴ سال، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به صورت غیر مستقیم کار را به عهده گرفته و تا الان ۳ تا از مدیران دانشگاه در انتقال خون هستند.
 
انتهای پیام//ز.م

پنجمین نشست مجمع نمایندگان استان با موضوع «بهداشت و درمان» که در دیوان محاسبات خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.