معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۲۰۰ هزار نفر از خراسان رضوی در سامانه سماح

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۳۲ هزار و پانصد نفر از خراسان رضوی برای شرکت در پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

محمدصادق براتی معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های مرتبط و ناوگان حمل و نقل عمومی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین به کار گرفته شده است، گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۸۲۲ نفر در کشور برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند که ثبت نام ۲ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۳۰۹ نفر قطعی شده است.

او با اشاره به اینکه باتوجه به لغو روادید سفر به عراق با افزایش شمار زائران اربعین مواجه هستیم، تصریح کرد: طی روز‌های اخیر با افزایش قابل توجه جمعیت در مرز‌ها روبرو بودیم که با تمهیدات اندیشیده شده، عبور و مرور زائران روند آرامی را طی می‌کند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون برپایی ۸۷ موکب در کشور عراق توسط خراسان رضوی برای پذیرایی از زائران حسینی در راهپیمایی بزرگ اربعین قطعی شده است.

براتی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ هزار نفر از اتباع کشور‌های خارجی مقیم خراسان رضوی به همراه اتباع ایرانی عازم کربلا می‌شوند، افزود: علاوه بر ۵۰ هزار نفر از اتباع افغانستان که طی ایام اربعین از مرز دوغارون وارد استان خواهند شد، ۵۰ هزار نفر از اتباع کشور پاکستان نیز پس از سفر به مشهد عازم عتبات عالیات می‌شوند.

او تصریح کرد: استان تهران با حدود ۴۶۳ هزار نفر، خوزستان با ۲۹۵ هزار نفر و اصفهان با ۲۴۳ هزار نفر ثبت نام کننده رتبه‌های اول تا سوم کشور در این زمینه را کسب کرده اند و خراسان رضوی رتبه چهارم کشور را در این زمینه دارد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۳۲ هزار و ۵۷۳ نفر از خراسان رضوی برای شرکت در پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

براتی ادامه داد: بر اساس برآورد‌ها در مجموع ۱۰۰ هزار نفر از اتباع کشور‌های همسایه و ۳۰۰ هزار نفر از خراسان رضوی برای حضور در مراسم اربعین عازم عراق می‌شوند.

او تصریح کرد: زائران متقاضی برای تشرف پیاده به کربلا و زیارت بارگاه مطهر حضرت امام حسین (ع) در روز اربعین در سامانه سماح ثبت نام و ساماندهی می شوند.

انتهای پیام// ز. م

شمار متقاضیان پیاده روی اربعین در خراسان رضوی به بیش از  ۲۰۰ هزار نفر رسید

برچسب ها: اربعین 98 ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.