خدمت رسانی خادمان رضوی به زائران اربعین در دو مرز مهران و خسروی

مسئول ستاد اربعین آستان قدس رضوی گفت: خادمان رضوی از ۱۶ مهر تا شش روز پس از اربعین میزبان زائران کربلا در دو مرز مهران و خسروی هستند.

خدمت رسانی به زائران اباعبدالله در دو مرز مهران و خسروی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن منصوری مسئول ستاد اربعین آستان قدس رضوی گفت:  اقدامات زیرساختی و آماده‌سازی برای راه‌اندازی و شروع خدمات از اول مهرآغاز شده است که قرارگاه‌های ستاد اربعین  آستان مقدس در نقاط مأموریتی مستقر هستند.


او تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی انجام شده جهت حضور بیش از دو میلیون زائر در مرز مهران، آشپزخانه‌ای مرکزی با پخت بیش از ۱۵۰ هزار پرس غذا هر روز ارائه می‌شود.
 
 مسئول ستاد اربعین آستان قدس رضوی گفت: با توجه به بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال برای اولین سال، خدمات فرهنگی و خدماتی شامل تغذیه و پذیرایی، اسکان، حضور تیم‌های سلامت  داریم که به طور نمونه طبخ بیش از ۱۵ هزار پرس غذای گرم روزانه در آشپزخانه این مرز پیش بینی می‌شود.

منصوری با بیان اینکه خدمت‌رسانی فرهنگی و خدماتی به زائران پاکستانی اربعین حسینی با اهدای بسته‌های غذایی و پذیرایی و ارائه خدمات فرهنگی و سلامت در مرز میرجاوه در جنوب شرق کشور انجام می‌شود، افزود: ارائه خدمات پذیرایی و فرهنگی در سایر مرز‌های ورودی زائران خارجی (بازرگان، آستارا، دوغارون) نیز با محوریت و حمایت دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌های مرزی صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: در مجموع حدود دو هزار خادم افتخاری در کل برنامه‌ها و عملیات‌های ستاد اربعین حضور دارند که این خادمان در قالب گروه‌های جهادی، هیئات مذهبی و فعالان مردمی در کمیته خادمین ستاد اربعین آستان قدس رضوی سازماندهی می‌شوند.

مسئول ستاد اربعین آستان قدس رضوی گفت: امیدواریم این خدمات و برنامه‌ها در خدمت به زائرین حضرت سیدالشهدا (ع) تحت عنایت و توجه امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، برگ زرینی در پیشگاه آن حضرت باشد.

انتهای پیام// ز. م
 

حضور ۲ هزار خادم افتخاری کمیته خادمین ستاد اربعین آستان قدس رضوی در اربعین امسال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار