نواختن زنگی متفاوت در زرند

رییس میراث فرهنگی وگردشگری زرندگفت:هدف ما از نواخت زنگ گردشگری درهفته گردشگری این بود که نشان دهیم اساس فرهنگ‌سازی در گردشگری را باید از دوران کودکی مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد اسلامی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زرند  گفت: معمولاُ در تقویم کشور ایام و هفته‌های زیادی وجود دارد تا به نوعی هم از خادمان یک شغل و حرفه تجلیل شود و هم کمکی به فرهنگ‌سازی جامعه در آن زمینه شود.

او گفت: باید سعی کنیم کودک را با برخی واژه‌های ساده، اما تاثیرگزار گردشگری و فرهنگ و آداب گردشگری آشنا نماییم که البته در خانواده‌ها این آموزش‌ها ارائه می‌شود، اما در مهد‌ها و پیش‌دبستانی‌ها هم باید این شیوه استمرار یابد.

اسلامی بیان کرد: غالب زنگ‌ها در مدارس متوسطه نواخته می‌شود که کاری خوب است، ولی ما امسال شیوه برگزاری مراسم زنگ گردشگری را به مهدکودک و پیش‌دبستانی تغییر دادیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی گفت: در این مراسم سعی کردیم کودک را با اهمیت حفاظت از محیط‌های گردشگری و اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری آشنا نموده و تعدادی از جاذبه‌های زرند را هم معرفی کنیم.

اسلامی تاکیدکرد: سعی کردیم تا به زبان کودکانه بگوئیم که اگر یک دانش آموز شناسنامه نداشته باشد او در جامعه ناشناس خواهد بود و نمی‌تواند حتی به مدرسه برود، پس یک اثر تاریخی هم شناسنامه‌ی ایران است و باید مراقب شناسنامه‌های کشور باشیم.

انتهای پیام/ی

نواخته شدن زنگ گردشگری در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار