اگر شام یا صبحانه را حذف می‌کنید این ۷ خطر در کمین سلامتی شماست

صرف نظر کردن از وعده‌هایی غذایی مانند شام یا ناهار می‌تواند تبعاتی برای سلامتی شما داشته باشد در این گزارش ٧ خطر مهم در این رابطه را در ادامه بخوانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اینکه تصور کنید اگر صبحانه، ناهار یا شام خود را حذف می‌کنید و این کار باعث لاغری و تناسب اندام شما می‌شود، نه تنها اشتباه می‌کنید بلکه ممکن است بدن خود را نیز در معرض خطر‌هایی مشخص قرار دهید.

صرف نظر کردن از وعده‌هایی غذایی مانند؛ شام یا ناهار می‌تواند تبعاتی برای سلامتی شما داشته باشد.

در این گزارش ۷ خطر مهم در این رابطه را در ادامه بخوانید.

بی نظمی قاعدگی: زنانی که به طور مرتب از وعده‌های غذایی بخصوص صبحانه صرفنظر میکنند بیشتر در معرض بینظمی‌های قاعدگی قرار می‌گیرند. به عقیده محققان این افراد علاوه بر سندرم پیش از قاعدگی از مشکل یبوست نیز رنج میبرند.

احساس گرسنگی دائم: زمانی که از وعده‌های غذایی صرف نظر می‌کنید معده شما سیگنال‌هایی به مغز فرستاده و اعلام خالی بودن میکند؛ در نتیجه از همان ابتدای روز حس گرسنگی در بدنتان شکل گرفته و باقیمی ماند. صبحانه نخور‌ها در واقع بیشتر در دام تغذیه ناسالم میافتند.

پرخوری: تحقیقات نشان داده است، اگر در زمان مناسب به اندازه‌ی کافی صبحانه میل کنید در ادامه روز پرخوری نخواهید کرد، زیرا صبحانه اولین وعده بعد از بیدار شدن از خواب است، بنابراین حذف صبحانه زمان گرسنگی از شب گذشته را افزایش میدهد، میزان قند خون پایین آمده و ترشح انسولین با مشکل مواجه میشود، زمانی که انسولین زیاد شود اسید‌های چرب بیشتری ذخیره بدن خواهد شد. در نتیجه احساس خستگی در نیمه روز به سراغ شما خواهد آمد.

از بین رفتن تعادل هورمونی: پرهیز از هر کدام از وعده‌های غذایی، منجر به افزایش هورمون کورتیزول در بدن میشود. هورمونی که اضطراب و استرس را در بدن افزایش میدهد. در این میان عدم تعادل هورمون انسولین در بدن نیز، منجر به نوسانات قند خون و بی ثباتی آن خواهد شد.

مشکلات گوارشی: با حذف وعده‌های غذایی، بدن به مواد مورد نیاز برای تامین انرژی و فعالیت دسترسی ندارد. مصرف سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده در روز برای عملکرد صحیح متابولیسم و سیستم گوارشی بدن ضروری است.

افزایش چربی در بدن: نخوردن وعده‌های غذایی باعث میشود بدن برای جلوگیری از کمبود‌های تغذی‌های به جای مصرف چربی‌های بدن، آن‌ها را ذخیره کند نه مصرف. همین روند، چاقی و بخصوص بروز چاقی شکمی را افزایش میدهد که خود خطری برای ابتلا به سندرم متابولیک، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت است.

تحلیل رفتن بدن: با حذف وعده‌های غذایی، متابولیسم بدن کند میشود و بیشتر احساس خستگی و کج خلقی میکنید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد بزرگسالانی که صبحانه کاملی مصرف می‌کنند خوش خلق‌تر و مثبت‌تر از افراد دیگر هستند.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/

برچسب ها: صحبانه ، وعده غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.